ראש הממשלה בנימין נתניהו יגיע היום (שלישי) לביקור בכפר ירכא ויתארח בביתו של פטין מולא, נציג העדה הדרוזית ומקום 33 ברשימת הליכוד לכנסת. קבוצה של פעילים בעדה בראשות ד"ר אמיר חניפס מתכננת להפגין במהלך הביקור נגד ראש הממשלה במחאה על חוק הלאום.



"נתניהו מגיע היום לירכא בהודעה חפוזה בכדי לחנוך את קמפיין הבחירות שלו. זהו אותו ביבי אשר פוגע בנו פעם אחר פעם. זה אותו ביבי שבכל יום מאשר עשרות צווי הריסה נגד בנייה בישובים הדרוזים. זה אותו ביבי החתום על חוק הלאום אשר הפך אותנו לאזרחים סוג ב' במדינה שלנו. נחכה לו היום בצומת ירכא כדי לומר לו שאנחנו לא פראיירים", אמר ד"רר חניפס לקראת הביקור.



"אננחנו אזרחים שווים. אנחנו אזרחים סוג א'. אנחנו דרוזים גאים ואתה תלך הביתה", הוסיף. לדבריו הוא קיבל הלילה איומים על חייו בעקבות כוונתו להפגין במהלך הביקור. "איומים לא ירתיעו אותנו. אנחנו נפגין ללא חשש נגד ראש הממשלה היוצא והחקיקה הגזענית נגדנו".





בתגובה אמר פטין מולא, שבביתו יתארח נתניהו כי "ראש הממשלה יתקבל בביקורו בירכא ואצלי בבית בכל הכבוד הראוי. ד"ר חניפס לא מייצג את העדה אלא רק את עצמו בלבד. הוא בכלל איש שמאל שהפגין בשעתו גם נגד ח"כ אבי דיכטר והתפרץ לעברו בטקס חלוקת מלגות בכרמיאל".



עוד הוסיף מולא: "אני מציע לחניפס ללכת להפגין באום אל פאחם ולא בירכא. ירכא זה לא מקום של הפגנות נגד ראש הממשלה. בעיני הוא לא מייצג שום מטה ושום קבוצה. נתניהו עושה רבות למען העדה הדרוזית ומטפל בכל הסוגיות הקשורות לחוק הלאום. ראש הממשלה הציע מתווה לתיקון חוק הלאום והוא יתקבל אצלנו בכל הכבוד הראוי".



תא"ל במיל אמל אסעד, מראשי מטה המאבק לתיקון חוק הלאום, אמר: "לא דברו איתי ולא שאלו אותי על ההפגנה אבל נראה לי תמוה שראש הממשלה שבמשך 13 שנות שלטון הליכוד לא זכור שביקר אפילו בכפר דרוזי אחד, גם לא באירועי זיכרון לבני העדה שנפלו, מגיע לסניף ליכוד בכפר דרוזי בגלל פריימריז"..