משרד החקלאות בשיתוף רשות התקשוב הממשלתית הקימו ב- my.gov.il אזור אישי לכלבים שיספק שירותים לכם ולהולכים על ארבע. האזור יכיל את כל הפרטים האישיים הנוגעים לכם ולכלב ואת היסטוריית החיסונים של חיית המחמד וישלח התראות כאשר תוקף החיסון עומד לפוג. האזור גם יעודכן בפרטים כגון עד מתי תוקף הרישיון של הכלב, האם בעל החיים מסורס או מעוקר, מה מספר השבב שלו, ועוד. 



mygov הוא אזור אישי ממשלתי אשר מנגיש מידע ופעולות עבור האזרחים מכלל משרדי הממשלה. האזור האישי מחבר בין הנתונים של מאגר הכלבים הארצי של משרד החקלאות ל"אזור האישי" באתר הממשלה (www.gov.il). כל שעליכם לעשות הוא ליצור חשבון באזור האישי ולהתחיל לגלוש. המערכת החדשה תזהה את המשתמש ותנגיש עבורו את השירותים הרלוונטיים לו.



פרטי הכלבים הנרשמים במאגר מתקבלים ממחלקות וטרינריות של הרשויות והמועצות המקומיות בכל הארץ, והרישום הוא תעודת זהות לכלב וחלק "ממרשם האוכלוסין" של הכלבים בישראל. באמצעות המידע במאגר יהיה ניתן להשיב כלבים אבודים לבעליהם ולמנוע מקרים עצובים שבהם לא מצליחים לאתר את בעליהם של כלבים אבודים שנמצאו. כמו כן, במקרה של נשיכה או תקיפה, ישנה אפשרות לברר את פרטי הכלב, תוקף רישיונו וחיסונו נגד מחלת הכלבת, לפי פרטי הבעלים. במשרד החקלאות ממליצים לכל בעלי הכלבים לבדוק באמצעות המאגר או ה"אזור האישי" את נכונות פרטי כלבם כדי לאפשר את איתורו אם ילך לאיבוד.