שינויים משמעותיים באופן שבו הכנסייה הקתולית מתמודדת עם מקרים של התעללות מינית בקטינים על ידי אנשי דת: האפיפיור פרנציסקוס הודיע היום (שלישי) על ביטול חוק "הסודיות האפיפיורית", שמנע בחלק מהקהילות הקתוליות ברחבי העולם למסור מידע על מקרים של התעללות מינית בקטינים על ידי כמרים. 

האפיפיור פרסם שני מסמכים שמגבים מנהגים שקיימים בחלק מהמדינות, כמו ארצות הברית, בהן דיווח לרשויות על התעללות מינית היא חובה חוקית. ההחלטה של האפיפיור גם אוסרת חובת שתיקה על אלה שמדווחים על מקרים כאלו או שטוענים כי נפלו קורבן להתעללות. "זוהי החלטה חשובה", אמר הארכיבישוף צ'ארלס שיקלונה ממלטה, אחד החוקרים המנוסים ביותר בכנסייה של מקרי התעללות מינית.

ההחלטה להסיר את "הסודיות האפיפיורית" במקרי התעללות מינית היא תוצאה של דרישה של חלק ממנהיגי הכניסייה, בהם שיקלונה וכן הקרדינל הגרמני ריינהרד מרקס. הם טענו כי סודיות במקרים כאלו היא מיושנת וכי גורמים בכנסייה מסתתרים מאחוריה במקום לשתף פעולה עם הרשויות או עם הקורבנות. "כעת הסודיות האפיפיורית היא כבר לא תירוץ", אמר שיקלונה. 
החלטה נוספת שהתקבלה על ידי הכס הקדוש, היא שהגיל המקסימלי שבו תמונות של קטינים ייחשבו לפורנוגרפיה יהיהמעתה 18, במקום 14, לצורך סיפוק מיני. הסעיף הזה התקבל לאחר שבשנה שעברה דן בית המשפט של הוותיקן כומר צרפתי  לחמש שנות מאסר על חומרי פדופיליה. ביום חמישי קיבל פרנציסקוס את התפטרותו של הארכיבישוף לואיג'י ונטורה, שגרירו לפריז, לאחר שהואשם במעשים מגונים בקטינים.