ניצלו חייה של חן דנציגר, תושבת היישוב אפרת בת 29, שלקתה הבוקר (שלישי) בדום לב בבית הספר בו היא מלמדת בבית שמש. דנציגר, העובדת כמחנכת, נשואה ואם לשניים שנמצאת כעת בשבוע ה-20 להריונה השלישי, הגיעה ליום העבודה בבית הספר והתמוטטה במפתיע בכניסה, ולמעשה הייתה במצב של מוות לבבי.



למזלה הגדול, שני תלמידי בית הספר בני 17 מצאו את חן והחלו לבצע בה פעולות החייאה מידיות ויעילות, שסייעו לה עד שהגיע הצוות הרפואי למקום, שטיפל בה בעזרת 4 מכות חשמל במטרה להחזיר דופק אפקטיבי, כאשר היא הייתה במצב של פרפור חדרים, צעד שאכן הצליח. חן פונתה ליחידת הטראומה בהדסה עין כרם, כשהצוות ניטר אותה והחל בבדיקות מיידיות. היא מטופלת כעת ביחידה לטיפול נמרץ לב תחת טיפולה של ד״ר גבי אלבז גרינר.



ד״ר גרינר, קרדיולוגית בכירה במערך הלב בהדסה, אמרה כי ״מדובר בהחלט במקרה לבבי יוצא דופן, שהתבטא בהפרעת קצב מסכנת חיים ואילולא הטיפול מציל החיים על ידי שני התלמידים וצוות מד״א - היא לא הייתה כאן איתנו. היא למעשה הייתה מתה. כעת מצבה יציב והיא מחייכת, עודנה מנוטרת וככל הנראה תעבור השתלת דפיברילטור שיגן עליה מארועים של הפרעות קצב מסוג זו".



"יש לציין כי מדובר בנס שני באותה משפחה ממש, שכן אחיה הגדול עבר ארוע דומה לפני 4 שנים וחייו ניצלו בנסיבות ממש דומות". ציינה הקרדיולוגית והוסיפה כי "זו המשמעות החשובה של המרפאה לקרדיו-גנטיקה הפועלת בהדסה, הממליצה ומכוונת לבדיקות נרחבות לכל בני המשפחה כאשר מופיע ארוע מסוג זה״.