ועד עובדי החטיבה החוץ מנהלית במשרד החוץ קיים היום (שלישי) הפגנה סמוך למשרד האוצר בירושלים במחאה על הקיצוצים המתבצעים על ידי האוצר, הכוונה המפתיעה לפגוע בשכר העובדים, הפגיעה בעובדי החטיבה החוץ מנהלית והתחושה המתמשכת שמנכ"ל המשרד פוגע בתנאי ההעסקה של העובדים בכלל וכפועל יוצא בתפקודם. "אנחנו מבקשים ממנכ"ל משרד החוץ לקחת אחריות למצב, להתפטר מתפקידו ולאפשר למנכל/ית חדש/ה להבריא את המשרד", אמרו העובדים.



ועד עובדי החטיבה החוץ מנהלית במשרד החוץ שיגר לעובדיו מכתב, בו כתב כי "אנו קוראים לשר החוץ להנחות את המנכ"ל לפעול למען העובדים ולהפסיק את ההתעמרות וההפחדות מצד ההנהלה בעובדי המשרד המוחים על מצבו העגום ועל מצבו של משרד החוץ. זכות העובדים להתארגן מעוגנת בחוק ולא ניתן שיפחידו אותנו בוודאי לא גורמים בעלי סמכות מתוך הבית. אנו נמשיך לקיים אספות עובדים עד שהמנכ"ל יפעל מידית להפסיק הפגיעה המתמשכים בעובדים . בתנאי העסקתם וברווחתם. העובדים אינם אשמים בהחלטות על קיצוצים מתמשכים בתקציב המשרד. אנו דורשים מהמנכ"ל להיפגש עם נציגות העובדים כדי לשמוע את טענותיהם ולהתחיל בטיפול רציני ומהותי בבעיות החמורות של המשרד ושל עובדיו".



תרשים ערכי התקציב של משרד החוץ
תרשים ערכי התקציב של משרד החוץ



בחודש אוקטובר השבית ועד עובדי משרד החוץ את הנציגויות הישראליות בעולם בגין "החלטת משרד האוצר להפר הסכמות שהושגו ונחתמו על ידי מנכ"ל האוצר ב-21 ליולי 2019 ולהחיל על שליחי המדינה בחו"ל נוהל חד צדדי המשנה נוהל בן עשרות שנים". במסגרת ההשבתה לא ניתנו שירותים לקהל ולא התאפשרה כניסה לנציגות."יום יום אנו פועלים לקידום מעמדה וחוסנה של מדינת ישראל. לצערנו, משרד האוצר לא הותיר לנו ברירה שכן הוא פוגע בכלי העבודה החיוניים למדינת ישראל. אנו תקווה כי העניין יוסדר במהרה", הוסיפו.



"מדוברות האוצר נמסר כי "עובדי משרד החוץ מחויבים לשלם מסים כמו כל אזרח במדינת ישראל. צר לנו שבניסיון להטיב את תנאיהם האישיים בוחרים עובדי משרד החוץ להימנע מתשלום מס ולפגוע בשירותים חיוניים. עובדי משרד החוץ אינם מעל לחוק".



ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "הנהלת משרד החוץ פועלת יום וליל לתמוך במאבק של עובדי המשרד וההסתדרות להגן על זכויות עובדי המשרד ולמנוע כל פגיעה בתנאי העסקתם. ההנהלה מייחסת חשיבות עליונה לנושא ורואה בפעילות זו כדבר משמעותי ומרכזי בפעילותה.

"לצד פעילות הנהלת המשרד  להגנה על זכויות העובדים, ההנהלה פעלה ופועלת מול משרד האוצר על מנת להבטיח כי יועמדו התקציבים הנדרשים כדי לאפשר את פעילות המשרד שהינה חיונית לביטחון הלאומי ולביסוס מעמדה הבינלאומי של ישראל".