"אכפת לכם מהנפט, לא מהילדים": נשיא טורקיה, רג'יפ טאיפ ארדואן הפציר היום (שלישי) באומות העולם לעזור לו ביישובם מחדש של כמיליון פליטים סורים בזמן הקרוב. ארדואן האשים את הממשלות המובילות בעולם בכך שהן ממהרות להציל את שדות הנפט בסוריה, יותר מאשר הן ממהרות להציל את הילדים בסוריה, הנמצאים בליבה של מלחמת אזרחים ארוכה.



בטורקיה, כאמור, ישנם כ-3.7 מיליון פליטים סוריים, שהוא המספר הגבוה היותר בעולם של פליטים סורים במדינה אחת. נשיא טורקיה אמר כי כ-600 אלף פליטים נוספים עלולים להצטרף מרצונם לעוד כ-371 אלף פליטים נוספים הנמצאים ב"אזור השלום" שבצפון סוריה, ממנו גורשו המיליציות הכורדיות על ידי הצבא הטורקי בחודשים האחרונים.

"אני סבור כי ההתיישבות מחדש של אותם פליטים באזור הזה יכולה להגיע לכמיליון בני אדם בזמן קצר מאוד", אמר ארדואן בפורום הגלובלי למצב הפליטים שנערך היום בז'נבה, בירת שווייץ. התוכנית הזו קיבלה תגובות סקפטיות, במיוחד מציגו של יאן איגלנד, מזכ"ל המועצה הנורבגית לענייני פליטים, שאמר כי טורקיה צועדת מהר מדי לעבר פיתרון זה, שעלול להיות שגוי בשל העובדה שאזור זה יושב בעבר על ידי מיליציות כורדיות: "אני מקווה שזה לא יקרה, זה לא צריך לקרות", אמר לסוכנות הידיעות הבינלאומית רויטרס.