הגנרל בדימוס גארי נורת', בכיר ביצרנית המטוסים האמריקאית לוקהיד מרטין, אמר היום (שלישי) בשיחה עם כתבים שנערכה במהלך ביקורו בישראל, כי למטוסי ה"אדיר" מדגם F-35 שנמצאים ברשות חיל האוויר הישראלי יש את היכולת לזהות וליירט איומים שטסים לטווח ארוך בגובה נמוך ובמהירות כמו טילי שיוט, זאת באמצעות המכ"ם המתקדם שמותקן בקדמת המטוס. לדבריו, היתוך המידע מהחיישנים נעשה בזמן קצר, לקבלת תמונה מבצעית מלאה וכן את האפשרות להפעיל כוחות נוספים במשימה ליירוט מטרות, החל מגבהים נמוכים כמו טילי שיוט ועד טילים כבדים יותר. "המכ"ם של המטוס הוא החזק ביותר בעולם מטוסי הקרב ומביא יכולות איתור של עצמים קטנים יותר במרחקים גדולים יותר לעומת הקיים", הוסיף. 
נורת' ציין כי "הגדרת תכונתו החשובה ביותר של מטוס ה"אדיר" היא 'לטוס למקומות שבהם אינם יודעים שאתה מגיע'". הוא הסביר: "קטלניות ושרידות אלה שני יתרונות גדולים של מטוסי קרב מהדור החמישי - לטייס של F-35 יש מודעות בת 360 מעלות בעת טיסה מבצעית. הוא ישגר טיל ממרחק רב, יראה את האיומים ממרחק רב יותר ויאפשר להגיע למצב בו המטוסים ישגרו את הטילים המתקדמים ביותר, ובעתיד - טילים היפר-סוניים". 
הבכיר ציין כי "אמר עוד כי עד היום נמסרו לחיל האוויר 20 מטוסי "אדיר", ובסך הכל ההזמנה הכללית היא ל-50 מטוסים שיגיעו לישראל עד שנת 2024 בקצב כללי של שישה מטוסים בשנה.  מחיר המטוס יורד ירידה דרמטית ל-77.9 מיליון דולר למטוס". כאמור עד כה נמסרו 475 מטוסי F-35 לתשע מדינות, ל-13 לקוחות, ל-21 בסיסי אוויר בעולם, וכיום יש 975 טייסים בעולם המטיסים את מטוס החמקן, כולל בשתי הטייסות של חיל האוויר בבסיס נבטים.

המטוס מסוגל לטוס הן בצורה חמקנית לטווחי טיסה ארוכים כאשר התחמושת מאוחסנת בבטן המטוס, וכן בתצורת הפצצה בה ניתן להטעין כ-9 טון פצצות הן על הכנפיים, הן מתחת לגוף המטוס והן בתוכו. בנוסף, כל המטוסים מצוידים במערכת מיוחדת שמונעת התנגשות בקרקע, זאת במקרה חירום, כאשר טייס המטוס מאבד הכרה בעת טיסה ומאבד את היכולת להטיס את המטוס, מצויד כל מטוס F-35, כולל מטוסי 'אדיר' בחיל האוויר, במערכת A-GCAS מיוחדת שמונעת התנגשות עם הקרקע. המערכת, אשר הומטעה כשבע שנים לפני התכנון המקורי, לוקחת את השליטה בהגאים ומטיסה את המטוס אוטומטית עד שהטייס חוזר להכרתו. נורת' מספר כי המערכת כבר הצילה חיי טייסים ומטוסים אצל מפעילים זרים, במיוחד במטוסי הדור הרביעי.
סגן נשיא לוקהיד מרטין ציין לשבח את השת"פ של החברה עם התעשיות הביטחוניות הישראליות, שכמה מהן מייצרות מערכות וחלקים למטוסי F-35 בהצלחה רבה. לדבריו, התחזוקה של מטוסי אדיר מתבצעת באופן מלא בישראל.  "המטוסים הללו כל כך מתקדמים עד שאני שומע מפקדי חילות אוויר בעולם הסבורים  שיש להתאים את חיל האוויר ואת הצבא למטוס, ולא ההיפך", ציין נורת', "זה כלי טיס כה מתקדם עד שיש להתאים את הצבא לטכנולוגיות המתקדמות שלו".