שוב ניסיון חדירה מרצועת עזה: צה"ל הודיע כי כלי טיס של חיל האוויר הישראלי ירה הערב (שלישי) לעבר ​מחבל חמוש שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, סמוך לחאן יונס. עוד נמסר, כי זוהתה פגיעה במחבל, אך טרם נודע האם הוא נהרג באירוע.


תיעוד: המחבל שחדירתו סוכלה משטח הרצועה לישראל

אמש פרסם הערוץ הלבנוני "אל מיאדין" חלקים מטיוטת תכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, המכונה "עסקת המאה". בחלקים שפורסמו, נכללו פסקאות המבטיחות חתימת הסכם תלת צדדי בין ישראל, פלסטין וחמאס. החלקים שפורסמו עוסקים בקווים כלליים הנוגעים ליסוד מדינה פלסטינית בשם "פלסטין החדשה", שתוקם באזור הגדה המערבית ורצועת עזה, ללא ההתיישבויות הישראליות הקיימות באזור. במסגרת ההסכם, יתאפשר מעבר אוכלוסייה ערבית לשטחי פלסטין החדשה.



בפסקאות שפורסמו מתוך טיוטת המסמך, מפורטים תנאים לפיהם ישראל מתחייבת להגן על המדינה הפלסטינית החדשה מכל איום חיצוני, בתנאי לתשלום על הגנתה. בנוסף, הטיוטה מתייחסת לסוגיית ירושלים, וקובעת כי העיר הקדושה לא תחולק, ותוגדר כשטח משותף בין ישראל למדינה הפלסטינית החדשה שתוקם, תוך הבטחה כי שטחים נוספים ואתרים קדושים לא יסופחו לאזור ירושלים.



ביום ראשון עצרו לוחמי צה"ל חשוד בסמוך לגדר ההפרדה בצפון רצועת עזה. על החשוד לא נמצא נשק, והוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון. לפני כשבוע וחצי חודשו הפגנות הפלסטינים על גדר המערכת במסגרת "צעדות השיבה" המתקיימות בימי שישי. ביום שישי האחרון הפגינו מעל ל-2,000 פלסטינים במספר מוקדים לאורך הגדר, יידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו מטעני חבלה לעבר כוחות צה"ל. לא היו נפגעים בקרב כוחותינו.