דם רע בין בן-ארי גינזברג וניצן: מערכת יחסי העבודה בין הפרקליטה עו"ד אורלי בן-ארי גינזברג שנבחרה היום (שלישי) על ידי שר המשפטים אמיר אוחנה, לתפקיד ממלאת מקום פרקליט המדינה, לבין קודמה בתפקיד, פרקליט המדינה היוצא עו"ד שי ניצן, הוגדרה על ידי בכירים בפרקליטות כ"עכורה", כך על פי דיווח בחדשות 13. 

על פי עדויות פרקליטים, בן-ארי גינזברג כינתה את פרקליט המדינה היוצא - "היטלר" ו-"אל-קאעידה", על פי הדיווח. הסכסוך בין השניים החל סביבות ההרשעה ברצח של ניר חזיזה, שרצח את יפתח מור יוסף, מדובר בתיק שנוהל על ידי בן-ארי גינזברג לאורך תקופה ארוכה. שש שנים לאחר ההרשעה, נודע לפרקליטות על מידע חדש וקריטי שנמצא עד היום תחת צו איסור פרסום, שהיה יכול להועיל לנאשם והוסתר ממנה. בפרקליטות ניסו לברר את העניין, עד לרמת פרקליט המדינה דאז, ניצן.

שי ניצן. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
לאחר ההבנה כי חומרים קריטיים אלו, שהיו אמורים לסייע בהקלה במשפטו של חזיזה, הועלמו ממנה, בן-ארי גינזברג הרגישה תחת מתקפה, ותקפה בביקורת קשה וחריפה את פרקליט המדינה. בעקבות כך, ניצן מנע את קידומה לפרקליטת מחוז - תפקיד עליו התמודדה בן-ארי גינזברג מספר פעמים בעבר. 
פרקליטים במחוז המרכז סיפרו: "מאז שלא נבחרה, ומאז הפיצוץ שהיה בינה לבין פרקליט המדינה, היא הסתובבה ממורמרת והשמיעה ביטויים מאוד קשים נגד ראשי המערכת. את שי ניצן היא כינתה כמה פעמים לאוזני עובדים שהיו לידה 'היטלר' ו-'אל-קאעידה'".

כאמור, לאחר החלטתו של שר המשפטים על מינויה, אם בן-ארי גינזברג תחליט לקבל את התפקיד, ההכרעה בנושא תעבור לבג"ץ. בתוך כך, עמדת נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, תהיה קריטית לעמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שהודיע היום כי ההחלטה על המינוי "לא סבירה באופן קיצוני", ומשתמע מכך כי לא יתמוך במינויה לכשיגיע לדיון בבית הדין הגבוה לצדק.