הקרב על ראשות הליכוד בעיצומו. בעוד ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיך לחרוש את הארץ ואתמול הגיע לפגוש את תומכיו בנהריה, עכו וחיפה, יגיע הבוקר מתחרהו ח"כ גדעון סער למשרדי המפלגה במצודת זאב בתל אביב, יגיש רשמית את מועמדותו לראשות התנועה וימסור הצהרה לתקשורת.

שיטת נתניהו בפריימריז האלה היא שטח, שטח ועוד פעם שטח. במקביל הוא נוכח ברשת, וחוזר לז'אנר של סרטונים ויראליים שמופיעים מדי יום בעמודי הפייסבוק והטוויטר של יו"ר הליכוד. בסרטון האחרון העביר ראש הממשלה באופן מתומצת את המסרים של קמפיין הליכוד, שאותם סביר להניח נרבה לשמוע גם בתקופה שאחרי הפריימריז. "מתפקדי הליכוד, הסקרים בתקשורת משקרים", אמר נתניהו בסרטון שהפיץ אתמול. "אנחנו הולכים לנצח בגדול בבחירות לכנסת. אנחנו רואים את זה בהתלהבות בשטח. הפעם לא ניתן לגנץ להתאחד עם טיבי. והפעם לא נאבד אף קול בימין. אל תיתנו לתקשורת ולסקרים להוליך אתכם שולל. רק אתם תקבעו. אף אחד אחר".

בנימין נתניהו. צילום: שרון רביבו
בנימין נתניהו. צילום: שרון רביבו




לסיור הבחירות בצפון הגיע נתניהו כאשר מתלווים אליו בכירים בליכוד התומכים בו – השרים ישראל כ"ץ, מירי רגב וגילה גמליאל. נתניהו חזר על אותם המסרים שכבר השמיע מספר פעמים בימים האחרונים, בהם "לא להאמין לתקשורת", "להביא כל קול לקלפי כדי לנצח בגדול" ו"הפריימריז זה המבחן הראשון. חשוב גם שם לנצח בגדול".

גם סער הפיץ אתמול סרטון תחת הכותרת "ניצחון לסער, הסיוט של השמאל". הסרטון מדבר כביכול על האווירה הקשה שתשרור במטה מפלגת כחול לבן בתל אביב לאחר הבחירות הקרובות, לאחר שינוצחו על ידי סער שיעמוד אז בראש הליכוד. המסר המרכזי - רק גדעון סער יכול למנוע ממשלת שמאל".

עם זאת, הקרב העיקרי בליכוד התרחש אתמול לא בזירה הווירטואלית אלא בשדה המשפטי. מטה הפריימריז של סער עתר לבית הדין של הליכוד בטענה כי המפלגה מסרבת להציב מצלמות בקלפיות ובספירת הקולות בפריימריז. לטענתו, זהו צעד הנוגד את עמדת הליכוד עצמו לפני הבחירות לכנסת ה־22, כשהמפלגה נלחמה בעד הצבת המצלמות בקלפיות וניהלה על כך קמפיין שלם.

גדעון סער. צילום: גילי יערי, פלאש 90
גדעון סער. צילום: גילי יערי, פלאש 90


מוקדם יותר השבוע סירבה ועדת הבחירות של המפלגה להציב מצלמות ולאפשר שימוש במצלמות בקלפיות כדי למנוע חשש לזיופים בפריימריז. אגב, בעתירה שהגיש ציטט סער משפטים שלמים מטיעוניו של נתניהו, כשראש הממשלה דרש הצבת מצלמות בקלפיות לפני הבחירות לכנסת ה־22.

כעבור מספר שעות השיב מטה נתניהו לעתירה והביע את תמיכתו ביוזמת סער: "בנימין נתניהו תומך בבקשה להצבת מצלמות. עמדתו העקרונית של ראש הממשלה היא כי מצלמות מסייעות להגנה על טוהר הליך הבחירות ומבטיחות את אמון קהל הבוחרים בתוצאות הבחירות, וזאת מבלי לפגוע בחשאיות ההצבעה".

לבית הדין של הליכוד הוגשה אתמול עתירה נוספת, הפעם כפנייה קבוצתית של 1,908 מחברי התנועה, שלטענתם חברותם בליכוד הופסקה. בין העותרים נמצאים רבים מ"הליכודניקים החדשים", המנהלים מאבק במה שהם מכנים "ההדחה לקראת הפריימריז". המודחים וחבריהם הכריזו על מבצע התרמה ברשת לטובת המאבק המשפטי שלהם.

נוסף לכך, ח"כ יואב קיש, ‏ראש מטה הפריימריז של גדעון סער, פנה ליו"ר ועדת הבחירות של הליכוד, השופט בדימוס מנחם נאמן, בבקשה לקבל את ספר הבוחרים המלא באופן מיידי. במכתבו ציין קיש כי לאחר פניות רבות התקבלה הגרסה הראשונה של ספר הבוחרים, וממנו משתקף כי הושמטו אלפימחברי התנועה שהיו בעלי זכות הצבעה.