בצל הסערה הציבורית סביב מינויה, והמאבק בין היועמ"ש אביחי מנדלבליט ושר המשפטים אמיר אוחנה, תיכנס הבוקר (רביעי) עו"ד אורלי בן ארי-גיצברג באופן רשמי לתפקידה. הדבר יקרה במסגרת טקס החילופים, בו ייפרד הפרקליט היוצא, שי ניצן, מתפקידו.





כזכור, אמש הטיל אמיר אוחנה, שר המשפטים, פצצה כשהודיע כי החליט למנות לתפקיד מ”מ פרקליט המדינה את עורכת הדין אורלי בן ארי־גינצברג, המשמשת בשבע השנים האחרונות כמשנה לפרקליטת מחוז מרכז (פלילי). מינוי בן ארי־גינצברג במקומו של הפרקליט היוצא שי ניצן, אף שאינה נחשבת מהדרג הבכיר של הפרקליטות, עורר סערה גדולה מעצם הבחירה עוד טרם כניסתה לתפקיד. 



מיד לאחר ההודעה על המינוי השנוי במחלוקת, הביע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את מורת רוחו מכך והוסיף כי היה מועמד שעליו המליץ - המשנה לפרקליט המדינה שלמה למברגר - אשר לטענתו היה ראוי יותר מבן ארי־גינצברג לתפקיד, וכי לא נעשתה ההחלטה הראויה בבחירה. המשמעות האופרטיבית היא שהיה והמינוי יובא למבחן בג”ץ, מה שסביר להניח שיקרה בקרוב, יתקשה היועמ”ש להגן על המינוי. אחד הטיעונים שכמובן יעלו הוא המשמעות של מינוי לתפקיד כה רגיש בתקופת ממשלת מעבר, וטיעון נוסף יהיה כשירותה של בן ארי־גינצברג למילוי התפקיד. 
במהלך יום האתמול הופעלו לחצים על בן ארי־גינצברג שלא לקבל על עצמה את התפקיד. היא עצמה אמרה למקורביה כי היא “לא מתכוונת לוותר על המינוי, ומרגישה אכזבה מתגובת היועץ מנדלבליט”. אותם מקורבים אמרו אתמול כי הם “משוכנעים שאורלי תפתיע לטובה”.
עם זאת, נראה כי בן ארי־גינצברג משמשת מעין שחקנית משנה בפרשה, וכי מעל המחלוקת מרחפת החלטת פרקליטות המדינה על הגשת כתבי אישום בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. אוחנה עצמו דבק בעמדתו, שלפיה המשילות נמצאת בידי השרים ולא בידי הדרג המקצועי. בנוגע למינוי, כתב אוחנה:” לאחר מספר פגישות התייעצויות ושיחות שהיו לי עם גורמים שונים, ובהם נציב שירות המדינה פרופ’ דניאל הרשקוביץ והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, קיבלתי החלטה”.