בסמוך לפרידתו מארוסתו הדר חיון, איתי לוי מתנחם בכוחה של המוזיקה עם "לקחת את המפתחות", בלדה חדשה שהולמת היטב את איכותו הקולית של השופט החדש ב"הכוכב הבא לאירוויזיון".



הטקסט המלנכולי על אהבה שהייתה ואיננה וזמר מיוסר ששר על שיברון ליבו הוא אמנם די בנאלי ובשיר הספציפי ללא גירוי טקסטואלי מקורי מדי, אך הלחן קליט ולוי מבצע אותו במלוא נשמתו והופך את השיר לכזה שאולי לא יהפוך ללהיט שייזכר בעתיד, אך נכון לכאן ולעכשיו – מספק את הסחורה.






אביב גפן נשמע במיטבו ובשיאו ב"וסלחתי לך", שירו החדש שכולל מלודיה קליטה מאוד, מתקתקה וסנטימנטלית המתמזגת היטב עם הטקסט הרומנטי שטבול בחותמו האישי של גפן.



הוא משלב רוק, בלוז ונגיעות קלאסיות ופריטת פסנתר מטרפת חושים. אני מודה, אני לא מחסידיו הגדולים של גפן ולא אוהב את כל שיריו (עניין של טעם אישי) אבל אין שום ספק לכך שהוא מוכשר ולמרות שמוציא שירים בתדירות לא גבוהה, כשהוא טורח להוציא - זה לא פחות מיצירה מושלמת.






מארינה מקסילימיאן מוכיחה שהיא מאוד אישית וטבעית כשהיא שרה מהלב על התהליך האישי שעברה בעשור האחרון, הן בפן המקצועי והן בפן הנפשי והפנימי.



בשירה "בוער בי השינוי" היא מתחילה לסחוף את המאזין מהרגע הראשון עם לחן קליט, הפקה מוזיקלית מורכבת ובלתי שגרתית ויציאה מהמסגרת הצפויה והשבלונית שאפיינה פה ושם את שיריה הלועזיים.



אני מאוד אוהב את המארינה הזו, כי היא לא שמה קצוץ על טרנדים או על הציפיות ממנה ומגישה לנו את הלב שלה בלי שום דאווינים או הצגות. על ההפקה המוזיקלית, אגב, אמונים שלושה קליברים: תומר בירן, גיא מנטש (בעלה ואב ילדיה) ויהל דורון.






זהבה בן וזאב נחמה, שתי אושיות מוזיקה מקומיות ששיתפו פעולה לאורך השנים וחתומים בקולם בין השאר על הקלסיקה שביצעו יחד - "קטורנה מסאלה", חברו לקראת מופע חדש משותף לשיר חדש - "הלב זוכר".



החיבור הווקאלי בין השניים מעניין, השימוש בפופ ורוק בסגנון "אתניקסי" (של הניינטיז) די מתאים לשניים ונשמע טוב.



אני מודה שבהתחלה הבתים פחות קליטות מבחינה מוזיקלית, אבל הפזמון השובה והטקסט האיכותי לצד המעטפת המוזיקלית ההדוקה מחפים על כך ויוצרים דואט מצוין.






מגי היקרי הצליחה לסקרן אותי בשיר החדש שלה, פרי שיתוף פעולה שלה עם תומר ישעיהו המוכשר בשיר Elkalb Yurani, שילוב מעניין של פולק רוק עם מעט סול לבין שירה עיראקית שזוכה לביצוע מלא רגש וניואנסים מערביים ומזרחיים בקולה המעולה ומלא הנשמה של היקרי.






חם בחו"ל:


השיר שדובר ביותר בשבוע האחרון היה שיר הכריסמס החדש של טיילור סוויפט – Christmas Tree Farm שנשמע כאילו יצא מאבק האייטיז עם מתיקות מוזיקלית פופית קלילה שאי אפשר שלא לאהוב.