אסף רפפורט, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, הודיע על סיום תפקידו לאחר ארבע שנים בחברה, מתוכן שנתיים כמנכ"ל, כך נמסר היום (רביעי) ממיקרוסופט. רפפורט בן ה-36 מתכוון להקים סטארטאפ חדש. בשנתיים בהן כיהן כמנכ"ל צמח מרכז הפיתוח והפך למשמעותי בתחומי הסקיוריטי והבינה המלאכותית, וגויסו אליו מאות עובדים חדשים. החברה תודיע בקרוב על מחליף. כאמור, רפפורט כיהן כמנכ"ל חברת אדאלום, שנרכשה ביולי 2015 על ידי מיקרוסופט. לאחר מכן, הוא הפך למנהל חטיבת האבטחה בענן בחברה, ומונה לתפקיד מנכ"ל מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח בינואר 2018.
אסף הוא בוגר תוכנית תלפיות, למד פיזיקה, מתמטיקה ומדעי המחשב באוניברסיטה העברית ובוגר תואר שני במדעי המחשב בטכניון. אסף שירת ב-8200 שש שנים ולאחר השחרור עבד בחברת הייעוץ מקינזי באוסטרליה. לאחר מכן הקים את חברת אדאלום עם עמי לוטבאק ורועי רזניק, חבריו מהיחידה.
רפפורט כתב הבוקר הפייסבוק שלו: "הבוקר הודעתי ליותר מ-1,500 עובדי מיקרוסופט ישראל על סיום תפקידי לאחר ארבע שנים בחברה, מתוכן שנתיים כמנכ"ל, כשפניי מועדות להקמת סטארט אפ חדש. המרכז בישראל גדל בלמעלה מ-50% בשנתיים האלו, מאות עובדים חדשים הצטרפו, פתחנו משרדים בתל אביב והפכנו את נצרת למרכז פיתוח פעיל. שמנו דגש על סקיוריטי, בינה מלאכותית וביג דאטה, וכך הובלנו את מרכז הפיתוח בישראל להיות לא רק מרכז הפיתוח החדשני ביותר, אלא גם המקום הכי טוב לעבוד בו בישראל!".

"קבוצות הסקיוריטי שלנו מובילות ביזנס שחצה כבר מזמן היקף פעילות של יותר ממיליארד דולר עם מוצרים המגנים על יותר מ-100 מיליון משתמשים בעולם. בתקופה זו היה לי חשוב להעלות את המודעות במגזר העסקי בכלל, ובהייטק בפרט, לצורכיהם של עובדים מקהילות שונות, וביולי 2018 הובלנו את מחאת הלהט"ב כשהצהרנו על מענק פונדקאות לעובדי החברה. הובלנו מאבק נגד אלימות בקרב נשים, וביוני 2019 יזמנו תהליך של העסקה ישירה של עובדי הקבלן בחברה. הייתה לי זכות גדולה להכיר ולעבוד עם אנשים מדהימים במיקרוסופט. חוויית הלמידה שלי בחברה היתה מעבר לכל מה שציפיתי ועל זה אני אסיר תודה לכל אחת ואחד מעובדי החברה. ועכשיו לדבר הבא...".