פרקליט המדינה היוצא, שי ניצן, התראיין הערב (רביעי) בכאן חדשות, וחשף כי "בבקשה למשפט חוזר של רומן זדורוב הובאה חוות דעת חדשה שהגיעה מכיוון אחר לגמרי ואנחנו בודקים אותה ביסודיות". לדבריו, "אנחנו בודקים כל טענה ביסודיות ואם נחשוב שיש עילה למשפט חוזר נודיע על כך לבית המשפט".



ניצן הסביר כי "הוגשה בקשה למשפט חוזר ואנחנו בודקים כל טענה ביסודיות. אם נחשוב שיש עילה למשפט חוזר נודיע על זה לבית המשפט. היו תיקים בעבר שחשבנו שיש עילה למשפט חוזר והודענו. אין דבר כזה שהכל כבר נבדק. הובאו חוות דעות חדשות בבקשות למשפט חוזר. יש שם חוות דעת, שלא אכנס לפרטים, משהו מכיוון אחר לגמרי ואמרנו שחייבים לבדוק את זה ביסודיות. האם כתב אותה מומחה רציני או לא והאם היא משתלבת עם מסכת הראיות. כל פיסת ראיה נבדקת לעומק".



כשנשאל על הביקורת החריפה שהטיח בו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בעקבות הגשת כתבי האישום נגדו, אמר ניצן: "כאשר מוניתי לתפקידי צלצל ראש הממשלה נתניהו לברך אותי, ובאותה תקופה, בגלל שנאבקתי בפשיעה לאומנית, הייתה גם תדמית כאילו שי ניצן הוא אויב התורה או המתנחלים. אמרתי לנתניהו שאני מקווה שהוא מבין שאין קשר בין התדמית שהוציאו לי לבין האמת. הוא אמר לי: 'אתה מספר לי על הפער בין תדמית למציאות?".

"ב-1997 הייתה חקירה בפרשת בר און-חברון", המשיך פרקליט המדינה לשעבר. "היה צוות בפרקליטות, ואני הייתי בדעה שלא צריך להעמיד את נתניהו לדין. כך החליט גם היועמ"ש והתיק נסגר. בפעם אחרת הוא עמד מעל בימת הכנסת וקרא מסמך סודי, ואני הופעתי בבג"ץ כדי להגן על ראש הממשלה. אני חושב שהדברים מדברים בעד עצמם". 
בהתייחס לאפשרות של הגעה להסדר טיעון עם נתניהו, הבהיר ניצן: "לא הרגשתי שפרקליטי נתניהו נעים להסדר. אני לא בוחן כליות ולב, ואין לי מושג מה עובר בראשו של ראש הממשלה ומה ייעצו לו סנגוריו. ראינו מקרים שייעצו א' והלקוח עשה ב'. אין לי מושג מה יקרה בתיק הזה". 

שאלה נוספת שהופנתה אל ניצן עסקה בהחלטה לא לחקור את נתניהו בפרשת הצוללות. פרקליט המדינה היוצא הסביר כי "בשום שלב של החקירה לא הגיעו ראיות שהעלו חשד סביר נגד נתניהו". 

בנושא עוה"ד רות דוד אתם אומרים שהיא הועמדה לדין ושיש משפט נגדה, אבל הביקורת היא על מה שנטען שלא נחקר כמו שצריך.
"צריך להפריד, קודם כל היא עומדת לדין בפרשה של דברים שעשתה אחרי שפרשה מהפרקליטות. אם כל כך היינו רוצים לטייח למה העמדנו אותה לדין?".
 
אבל המערכת בוחנת את עצמה.
"הלוואי שהייתה מערכת אלטרנטיבית שיכולתי לומר שייקחו את התיק ושאני לא רוצה לגעת בזה. יכול להיות ששווה להקים משהו אחר כדי שיהיה ניקיון כפיים לחלוטין".

אמרת שלא תצביע לאדם שהואשם בשוחד.
"אני לא חוזר בי. לא אתייחס לשלטון המרכזי, אבל אם התביעה חושבת שיש ראיות שראש עיר או ראש מועצה קיבל שוחד, אז לי יש בעיה גדולה להצביע בשבילו. אין לי כוונה לפלוש למישור הפוליטי".