דובר צה"ל מסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי תקפו הלילה (חמישי) אתר לייצור אמצעי לחימה של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה בוצעה בתגובה לשיגור רקטה משטח רצועת עזה לשטח ישראל, שיורטה על-ידי לוחמי ההגנה האווירית. לא דווח על נפגעים או על נזק. קודם לכן הופעלו אזעקות צבע אדום בשדרות ובאיבים שבעוטף עזה.



מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף במיל' אבו רוקון הכריז גם הוא על צעד ענישה בתגובה לירי הרקטה, והורה על צמצום מרחב הדיג ברצועת עזה לעשרה מיילים ימיים החל מהבוקר ועד להודעה חדשה. 

אמש הודיע צה"ל כי כלי טיס של חיל האוויר הישראלי ירה לעבר ​מחבל חמוש שהתקרב לגדר המערכת בדרום רצועת עזה, סמוך לחאן יונס. עוד נמסר, כי זוהתה פגיעה במחבל, אך טרם נודע האם הוא נהרג באירוע.



בחודש שעבר, כשבוע וחצי לאחר שכיפת ברזל יירטה שתי רקטות שנורו לעבר באר שבע, בעקבות חיסולו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בהא אבו אל אטא, רקטה שוגרה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. דובר צה"ל מסר כי כתוצאה מהשיגור הופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד וכי מדובר בנפילה אחת בשטח פתוח מחוץ ליישוב.



כאמור, תשעה ימים לפני כן, בלילה שבין שישי לשבת, התעוררו תושבי באר שבע לקול אזעקות לאחר שני שיגורים מרצועת עזה, שיורטו על ידי כיפת ברזל. בעקבות הירי תקף צה"ל יעדי חמאס ברצועת עזה, ביניהם מחנה צבאי ומתחם צבאי ששימש את הכוח הימי של ארגון הטרור, ותשתית תת-קרקע. הירי בוצע יממה בלבד לאחר הדיווחים על כניסתה לתוקף של הפסקת האש בין ישראל לארגונים ברצועה.