שלב האודישנים של "הכוכב הבא האירוויזיון" הגיע לסיומו אמש עם כמה כישרונות חדשים ואחרונים שייחשפו השנה וינסו להתמודד על התואר הנכסף של זוכה "הכוכב הבא" ונציגנו הבא לאירוויזיון.



מי שפתחה את הפרק הייתה לידור בן עטיה (21) ממושב אלישמע, מובטלת שמנסה להגשים חלומה כזמרת. בן עטיה, שפרשה בשלבים המתקדמים בתכנית "אייל גולן קורא לך" בשל התקפי חרדה, בחרה לתת לעצמה צ'אנס נוסף ובחרה לבצע את "שתישרף האהבה" של השופט איתי לוי.



בהתחלה בן עטיה נשמעה לי די חובבנית בקולה הצורם והטעון שיפור, ואכן לאורך הביצוע היא העבירה תחושה שהיא מתאימה לערבי קריוקי בבית ולא מעבר לכך.



על אף הביצוע הבינוני ומטה לטעמי, כל השופטים העבירו אותה ועם זאת היא בקושי גירדה את 70 אחוזי ההצבעה וסביר להניח שלא תתקדם יותר מדי.






השנייה לנסות מזלה הייתה לינוי אקלה (28) שהכרתי לראשונה כברמנית בפאב תל אביבי עם חלום להתפרסם כיוצרת וזמרת מקורית.



אקלה ביצעה את Get Lucky של דאפט פאנק ופארל וויליאמס ולמן הרגע הראשון הרשימה באיכויותיה הווקאליות הנהדרות והפרפורמנס הכריזמטי והמעולה.



אמנם לקראת סוף השיר אקלה נתקעה בביצוע ודי קרטעה, אך עדיין היא הציגה אינטליגנציה מוזיקלית. עם זאת, הגיעה רק ל-41%. למזלה, אסי ורותם נתנו לה "סייב" והצילו את סיכוייה ברגע האחרון.





בן צור (20) , חייל מזמר מצפת שמשום מה דומה לעומר אדם הצעיר, ביצע את "שממה" של אורי בן ארי, בחירה מקורית יש לציין.

למרות הבחירה המקורית, צור פתח את השיר בביצוע חלש ומשעמם, בהמשך נפתח טיפה יותר והציג מניירות עודפות ותנועתית נראה כחקיין זול של עומר אדם במקום להביא את עצמו והייחודיות שלו (ונראה שיש בו פוטנציאל). בסיכומו של עניין הסתפק ב-66% ולא עבר.




שיר ערגי (21) מקריית מלאכי, לקויית ראייה ושמיעה מילדות, חשפה את סיפורה המרגש ומעורר ההשראה ועלתה לבמה וביצעה בכוח הרצון שלה ובהשראת להקת "שלווה" (כדבריה) את "ירושלים של זהב" שכתבה והלחינה נעמי שמר וביצעה במקור שולי נתן.

בקול מצמרר, מברווז ומדויק מלא ברגש ועוצמה, ערגי גרמה לכל השופטים להתרגש בכחול ולסיים בענק עם 88% ובצדק. אכביר מילים ואומר שבעיניי, יש לה סיכוי רב להעפיל לגמר.




עמית סדן (23),הגיעה עם רצון להפוך לחברה של אסי עזר, למורת רוחה של סלע, אך בינתיים היה עליה לעבור את המסלול המוזיקלי.

סדן בחרה לבצע את you should see me in a crown של בילי אייליש אך הגיעה ל-33% עם ביצוע די טוב, נקי ובסדר, לא מעבר לכך. בטח שלא לאירוויזיון.




בפינאלה הגיחה שירן אבאיו (35) משלומי, רוקרית ומטאליסטית בכל רמ"ח איבריה שביצעה את It's My Life הקלאסי של בון ג'ובי.

עם ביצועה נותן בראש עוצמתי, אנרגטי ופרוע, אבאיו הגיעה ל-92% וחתמה את שלב האודישנים בסערה.

מה שקורה עכשיו זה ש-60 המתמודדים שעברו ינסו לעבור לשלב הבא מתוכו יישארו רק 20.


 

בסוף שלב האודישנים עלתה לבמה בהופעת אורח ניקול ראידמן, שלא הבנתי מה היא קשורה לתכנית: היא לא טאלנט, היא שרה בקול בינוני מינוס ודי הביכה את עצמה. נוסף לעובדה ששרה שם עם פלייבק, כשזה לעצמו מביך, בטח בתכנית כישרונות שירה אמיתיים, היא בזבזה זמן מסך שיכל להועיל יותר לו היו מביאים במקומה זמר או זמרת שיודעים אשכרה לשיר.