באירועי שעת הקוד שנערכו בישראל במהלך השבוע שעבר השתתפו כ־150 אלף ילדים וילדות ביותר מ־140 יישובים ברחבי הארץ, מקריית שמונה ועד אילת. האירועים התקיימו כחלק מפרויקט עולמי שבמסגרתו התנסו מיליוני תלמידים מרחבי העולם בשעה אחת של תכנות וכתיבת קוד. האירועים השנה הוכתרו בסלוגן "לתכנת עולם טוב יותר" והתמקדו בדרכים שבהן ניתן לרתום את הטכנולוגיה ומדעי המחשב למשימה של תיקון העולם. ליוזמה, בהובלתה של Wix, הצטרפו גורמים רבים ובהם משרד החינוך, אוניברסיטאות, עיריות, ארגונים חברתיים וחברות הייטק נוספות, שכולם שמו להם למטרה לחשוף את ילדי ישראל לחדשנות טכנולוגית מועילה לעולם. 
במסגרת האירועים הרבים התקיים אירוע ייחודי המשלב אזרחים ותיקים ותלמידי תיכון; תלמידי כיתה י׳ במגמת מדעי המחשב והנדסת תוכנה, בהובלת המורה שירה בקל בתיכון מיתר בגני תקווה, אירחו את כיתת הוותיקים של התיכון לשעת קוד משותפת ובמהלכה למדו מהי שעת הקוד, מהו קוד ולמה חשוב לטעות ולא לוותר כשנתקלים בקשיים. יחדיו, בזוגות מעורבים של ותיקים ובני נוער הם עסקו בתכנות, דרך האתר הייעודי שהקימה חברת Wix, ותכננו את מסלולה של החללית בראשית 2 לחלל.
המועצה המקומית גני תקווה מפעילה בתיכון מיתר כיתה ייעודית לאזרחים ותיקים המשלבת תוכני לימוד של התלמידים. הנוער לימד את הוותיקים על טכנולוגיה, והוותיקים לימדו את התלמידים את ערך הדבקות במטרה וההתמדה גם כשנתקלים בקשיים ומכשולים. שעת הקוד (Hour of Code) היא יוזמה עולמית של Code.org, ארגון ללא מטרות רווח המקדם את המסר שכל ילד וילדה יכולים ללמוד לתכנת וליצור באמצעות טכנולוגיה. מאז הושק הארגון בארה"ב, בשנת 2013, השתתפו באירועי שעת הקוד יותר מ־100 מיליון ילדים מ־180 מדינות ברחבי העולם.

אירועי "שעת הקוד" נערכו ברחבי הארץ, כשהמטרה כאמור היא לחשוף את דור העתיד לעולם ההייטק והחדשנות הטכנולוגית. צביה גיטלין טרוניה, מהנדסת במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, מתנדבת כבר שנה רביעית באירועים החשובים, וגם הבת של צביה, דפנה בת ה-8, לקחה חלק השנה באירוע. צביה הסבירה כי "היום הכול ממוחשב, כל דבר פשוט כמו רמזורים. מאחורי כל דבר יש שפה, וברגע שהילדים יודעים את השפה יש להם כוח לשלוט ולא להיות תלויים. הורים שואלים אותי למה אני עושה את זה? הרי הילדים שלי כבר 'מכוסים' ואני יכולה להקדיש את הזמן הזה עבורם בלבד - אבל חלק מהאחריות החברתית שלנו היא לייצר את הדור הבא".