תנועת הליכוד תקיים בחירות לרשימת המפלגה לקראת הבחירות לכנסת, כך קבע היום (חמישי) בית הדין של הליכוד, שקיבל את העתירה נגד ביטול הפריימריז להרכב הרשימה. עם זאת, ‏גורמים בכירים בליכוד אומרים למעריב כי מסתמן שיוחלט על דיון מורחב בהרכב של חמישה דיינים בערעור שבוודאי יוגש. ‏ביום שני הקרוב יתכנס שוב בית הדין של הליכוד בהרכב מורחב של חמישה שופטים לדון בערעור על בקשת חברי הכנסת לבטל את ההחלטה לקיים פריימריז לרשימה לכנסת.


החלטת בית הדין התקבלה לאחר שההצבעה על ביטול הפריימריז במרכז הליכוד התקבלה ללא רוב מיוחס כפי שקובעת חוקת התנועה. אתמול אמר יו"ר ועדת הבחירות של הליכוד, השוםפט בדימוס מנחם נאמן, כי "כדי לבטל פריימריז צריך רוב מיוחס, בישיבת חברי המרכז שבה הוחלט על הביטול הייתה השתתפות מועטת. בית הדין ידון בזה היום ויקבל החלטה".


 


יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ, מתח ביקורת על ההחלטה לקיים פריימריז לרשימה לכנסת: "חברי הכנסת שנבחרו כיהנו בכנסת מעבר ולא בכנסת פעילה, יש לאפשר להם לממש את שליחותם ולשרת את אזרחי ישראל. אני מקווה שבדיון המורחב התבונה תנצח והדיינים יבינו את העלויות הכרוכות בקיום פריימריז לליכוד ולמדינה וימנעו את הבחירות לרשימה".

כזכור, ח"כ דוד ביטן, התומך בהמשך כהונתו של נתניהו כיו"ר הליכוד, יזם במהלך השבוע שעבר מהלך לקיום הצבעה חשאית לביטול הפריימריז, גם לראשות המפלגה וגם לבחירת הרשימה, כאשר הוא הצליח השיג 800 חתימות שתמכו ביוזמה. נתניהו בעצמו הנחה את ביטן שלא לקדם את המהלך בסופו של דבר, וממטה ראש הממשלה נמסר כי "הליכוד היא תנועה דמוקרטית וחבריה יחליטו מי ינהיג אותה".