לא רק בליכוד: במפלגת העבודה דורשים לקיים פריימריז לרשימת המפלגה לכנסת ה-23, כך נודע היום (חמישי) למעריב. חמישה חברי הנהלת מפלגת העבודה פנו אל יושב ראש המפלגה ח"כ עמיר פרץ וביקשו לקיים דיון חוזר בהחלטת ההנהלה להקפיא את רשימת המפלגה לקראת הבחירות הקרובות.

במכתב, עליו חתומה חברת ההנהלה חברת הכנסת לשעבר לאה פדידה ואליה הצטרפו עוד 4 חברי הנהלה, נכתב: "ביום שלישי 17.12.19, בהתכנסות ישיבת ההנהלה של מפלגת העבודה בה לא לקחו חלק כל חברי ההנהלה הוחל על צילום רשימת המועמדים לכנסת ה-22. העליתי  בפנייך ובפני חברי ההנהלה את עמדתי שיש לקיים בחירות לרשימת מועמדי העבודה לכנסת, הרי אבן היסוד של מפלגותינו היא הדמוקרטיה והרשימה שלפנינו אינה נבחרת. אני מבקשת לקיים דיון נוסף בהנהלה בנושא זה מהטעמים הבאים: "לא כל חברי ההנהלה  נוכחו בדיון. לא ניתן מספיק זמן לקיים דיון בנושא והשלכותיו על המפלגה. לאחר מחשבה רבה יש לי טיעונים שאני מבקשת לפרוש בפני חברי ההנהלה".



ח"כ לשעבר פדידה כתבה לפרץ: "ההנהלה הינה הגוף סטטוטורי המעוגן בחוקת מפלגת העבודה, היחידי שפועל כרגע, ולכן מוטלת עלינו אחריות למצות את הדיון. יהיה אשר יתקבל בדיון, נצא כאחד  לפעול בשיתוף פעולה, למען הבחירות העומדות בפתח . אנו מבקשת  ממך לזמן ההנהלה בהקדם על מנת שנגיע ערוכים לוועידה". לדרישה הצטרפו כאמור גם חברי הנהלת מפלגת העבודה פיני קבלו, סימון אלפסי, שלמה אביטן ושולי אשבל.
 
כזכור הנהלת מפלגת העבודה אישרה ביום שלישי השבוע פה אחד את המשך כהונתו של ח”כ עמיר פרץ כיו”ר המפלגה שיוביל אותה בבחירות במארס 2020. כמו כן, אישרה ההנהלה את המשך השותפות עם מפלגת “גשר” בראשות ח”כ אורלי לוי אבקסיס. הנהלת המפלגה החליטה גם כי לא יתקיימו בחירות מקדימות לרשימת המפלגה לכנסת ה-23. החלטות אלה יובאו לאישור ועידת המפלגה שתתכנס ביום רביעי הבא, 25.12.