ח"כ פנינה תמנו שטה מכחול לבן, התראיינה לתכנית 'חד וחלק' עם יוסי מזרחי ברדיו צפון, והתייחסה למודעת דרושים של 'המרכז הרפואי לגליל', שפורסמה באתר 'מעברים גליל מערבי', והעלתה זעם בקרב תושבת האזור. במכרז שכותרתו 'למרכז הרפואי לגליל המערבי דרושים מועמדים לתפקיד פועל, מטבח וחדר אוכל' ובסוגריים מצוין כי המשרה מיועדת לעדה האתיופית. הדבר נכתב ללא תנאי המכרז המיועדים על פי סעיף 15 'לחוק האפליה המתקנת בייצוג הולם'. תנאי המכרז: "רחיצת ירקות וקילופים, חינוך מזון לפי סוגיו  ביצוע עבודות ניקיון, חדר אוכל  שטיפה ועוד". דרישות התפקיד: "השכלה תיכונית".



האתר  שפרסם את המודעה מעברים גליל מערבי הינו מרכז תעסוקה קהילתי הפועל לקידום התעסוקה בקרב תושבי המועצות האזוריות מעלה יוסף ומטה אשר שותפים אליו משרד העבודה והרווחה משרד התמ"ת משרד החקלאות  והחטיבה להתיישבות.



 


"עד לאן הטמטום יכול לרדת". אמרה ח"כ תמנו שטה והוסיפה כי "מי שכתב את המודעה צריך לעצור שנייה האם זה תורם או לא? יש גם משרות מיועדות ואני הייתי אחת מאלה  שפעלו שיהיו משרות מיועדות. אבל למה במטבח? רוצים להקטין ראש במשרות של עבודות כפיים, אלא גם אקדמיות. שיש עוד הרבה חברה צעירים שעושים תואר ראשון ושני ולא מתקבלים לעבודה ויש פערים שנפתחים ואמרו המדינה משקיעה פותחת דלתות והם הופכים לטבחים, היה  היה צורך לייעד משרות.  זה מגיע לרמה של  דרושים חוטבי עצי ושואבי מים אין לי מה להגיד מישהו שם במנהלים לא התעורר. המשרה טרם ירדה. מדובר בקיבוע מעמד ללא שום דחיפה אחורה.  כאשר בא נציבות המדינה לכנסת ומתהדרת בנתונים זה בדיוק זה, מנהלה ניקיון, כוח עזר. זה קיבוע אבל לבוא ולעשות עוד צעד ולרשום  מבני העדה זה בעיני אנשים שאין להם שכל בריא. הכוונה לייעד משרות אקדמיות כדי שנראה יותר ויותר צעירים מוכשרים.  למשל  אם תראה את פקידי האוצר זה אותו פס ייצור, מאותו חתך סוציואקנומי  צריך לראות שם רו"ח אתיופי כי רק כך אפשר לעשות שינוי".

מאתר 'מעברים' אמרו בתחילה כי יסירו את הודעה אך היא טרם ירדה מהאתר בטענה כי הם משמשים "לוח מודעות" וזו מודעה סגורה של הנציבות ובית החולים ויש לפנות אליהם  באשר לנוסח.   

מהמרכז הרפואי לגליל נמסר: "אנו פועלים בהתאם להנחיות נציבות שירות המדינה, תוך מתן ייצוג הולם לבני שני המינים, אנשים עם מוגבלויות, אוכלוסייה ערבית ויוצאי אתיופיה בכלל התפקידים".