יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף היום (שישי) את השר אריה דרעי בריאיון ללוסי אהריש באירוע "מדברים ישראלית" בסינמה סיטי גלילות. הוא נשאל האם מדובר בבגידה ברמה האישית, והשיב ש"כן, לא קשור לפוליטיקה, ברמה האישית נקודה. מה שנקרא עושים Delete וזהו". לדבריו, יש דברים שלא יכולים לעבור על סדר היום, בטח מול החברים שלך, חברים של הרבה מאוד שנים שעברו מבחנים". ליברמן הוסיף: "זה בין חברים זה לא שייך לציבור ולא שייך לדעות פוליטיות. לפעמים אנשים רבים. אצלי זה יכול לקרות פעם אחת".

עוד הסביר ליברמן כי "אנחנו טועים פה בכל הגישה - במקום לטפח ולחזק אנשים לויאליים, כל הזמן מנסים לרצות את איימן עודה ואחמד טיבי, שהם בכוח מובילים את המיעוט הערבי לעימות עם הרוב היהודי". לדבריו, מי שרוצה למנוע בחירות נוספות - חייב להצביע ישראל ביתנו. "מה שקרה כאן, הוא ששתי המפלגות הגדולות הגיעו ל-65 מנדטים. על מה הם גררו מדינה לבחירות? על הויכוח מי יהיה ראשון, מי שני ומתי הרוטציה", אמר, "אמרתי להם להפך - תקימו ממשלה של 65, גם אם לא תרצו אותי בקואליציה - אני אצביע בעדכם. יש לכם בונוס - שמונה מנדטים". הוא סיכם: "אני לא נכנס כדי לקבל כסא. הרי גם עכשיו - הוצע לי חצי המלכות ועוד 10%. לא מחליף את העקרונות בכסאות. אני חוטף הרבה, כי אני לא מוכן להתגמש, לא מוכן לוותר על דברים עקרוניים".

בהמשך דבריו הדגיש ליברמן כי מעבר לרמה האישית, יש להם חוסר הסכמה ברור במישור הפוליטי. "הגדרנו בצורה מאוד ברורה שאנחנו לא יכולים לקבל את המציאות של היום – מהמודל ליבה ועד שירות צבאי ולאומי וזה אחד הדברים שנדרוש, וזה גם מה שדרשנו במשא ומתן", אמר. יו"ר ישראל ביתנו, שעמד במרכז הניסיונות הרבים להקמת ממשלה, התייחס גם להחלטה שלא להיכנס לממשלת ימין צרה בראשות נתניהו. "לו הייתי מנהל מלחמה אישית נגד נתניהו הייתי מצטרף מזמן לממשלת גנץ. זה לא המצב", הדגיש.
ליברמן התבטא גם בנושא הסוגיות המשפטיות של ראש הממשלה נתניהו ואמר: "לא צריך להאשים את כל התקשורת והשמאל. הטענות נגד מנדלבליט מגוחכות. ביבי עבד איתו צמוד שנים ארוכות". הוא ציין: "אף אחד לא רוצה לראות ראש ממשלה בכלא. אבל כששוברים כללי משחק שוברים את כל הבית. צריך לקיים את החוק".