היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, התייחס היום (שישי) לבקשת בג"ץ לחוות דעת בדבר עתירות שהוגשו אליו, הנוגעות לאפשרות של ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב ממשלה, חרף כתבי האישום שהוגשו נגדו.



לדברי מנדלבליט, אין טעם להגשת חוות דעת מטעמו, ככל שבית המשפט לא החליט להכריע בעתירות שהוגשו. בחוות הדעת נכתב: "ככל שבית המשפט לא ימצא לנכון לדון בשאלות העולות בעתירה בעת הזו, אין מקום למתן חוות דעת מטעמו בסוגיה". 



היועמ"ש הבהיר כי הסוגיה עומדת לפתחו של בית המשפט שיחליט אם להכריע טרם מועד קיום הבחירות. היה ויתבקש מטעם בית המשפט - יעשה זאת רק לאחר שיח עם גורמים נוספים כמו הייעוץ המשפטי של בית הנשיא והיועץ המשפטי לכנסת. 



עוד כתב מנדלבליט, כי "אם יוחלט לדון בסוגיה המשטרתית-חוקתית כבדת המשקל", הוא יבקש להגיש את עמדתו, שתגובש בין היתר בשיח עם גורמי הייעוץ המשפטי לכנסת ולבית הנשיא.



הנושא הנפיץ שנוצר כתוצאה מהחלטת היועמ"ש על הגשת כתבי אישום בשלוש פרשות כנגד נתניהו בתיקים 1000, 2000 ו-4000, מחייבת מצב חדש ומאתגר בו ילכו אזרחי ישראל לבחירות בפעם השלישית בתוך כשנה, ללא ידיעה האם אכן המועמד שייתכן ויקבל את מירב הקולות יהיה גם כשיר להרכיב את הממשלה נוכח מצבו המשפטי.

כזכור, בשבוע שעבר הורה בג"ץ למדלבליט להודיע על כוונתו למסור את חוות דעתו על רקע העתירות נגד נתניהו, ושופט העליון עופר גרוסקופף אף הורה ליועץ כי אם הוא סבור שאכן יש מקום שיחווה דעתו בסוגיה, עליו להודיע באיזה לוח זמנים הוא צפוי לעשות זאת.