השב"כ חשף השבוע תשתית טרור של עשרות מחבלים ובהם מנהיגת ארגון החזית העממית בגדה חאלדה ג'ראר, שעמדה בראש הקבוצה והייתה אחראית בין היתר גם לרצח של רנה שנרב ז"ל במעיין ליד היישוב דולב באוקטובר השנה. צבי יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים של חדשות 13 התייחס היום (שישי) ב-103FM לתשתית הטרור בעלת עשרות המחבלים שחשף השב"כ ואמר כי "האופציה של המאבק המזוין חוזרת".

מי זו חאלדה ג'ראר?


"היא דמות מאוד מוכרת פוליטית ברשות הפלסטינית. היא בכלל הייתה שרה בקבינט הפלסטיני לענייני אסירים, היא בעצמה ישבה בכלא הישראלי במעצרים מנהליים עד לאחרונה. היא רואה את עצמה כפעילה פוליטית מאוד מתנגדת, למה שהם מכנים, הכיבוש, ונגד ההימצאות הישראלית בשטחי יהודה ושומרון. היא גם קשורה להמון ארגוני BDS וארגוני חרם. היא דמות תקשורתית מאוד גלויה, לא מישהי מהמשטרים, זו גם בעצם התשובה למה אין הפרדה בארגון החזית העממית בין זרוע פוליטית לזרוע צבאית".



כלומר מי שפעיל פוליטי, אוטומטית גם יודע ומודע לפיגועים?


"כן, יותר מזה, בגלל שארגון החזית העממית שחגג 52 שנה השבוע בצעדת מועל יד באוניברסיטת ביר-זית, זה ארגון שהקים אותו ג'ורג' חבש והוא בעצם לא חילק שם בין פוליטי לבין צבאי. אתה זוכר את לילה חאלד המחבלת? זה ארגון שקידם נשים אגב יותר מכל ארגון. ארגון שראה את עצמו כמרקסיסטי, למרות שזה פרדוקס להיות מרקסיסטי בעולם מוסלמי, אבל עדיין הוא ראה את עצמו כארגון שמאחד את הצבאי והפוליטי ביחד - זה גם העניין שהשב"כ מאשים את חאלדה ג'ראר בתור היותה מנהיגה פרונטלית גלויה של החזית העממית, כאחת שידעה על כל הפיגועים האלה, ובאמת אפשר לראות את זה שחברי החוליה גם אלה שהואשמו גם היו אנשים מוכרים, לנו, לעיתונאים. זאת אומרת בחזית העממית לא עושים שום חלוקה, היא בכלל לא הלכה עם פת"ח לעניין הזה של אוסלו. בעיקרון היום אפשר לומר שזה הארגון היחידי שהוא לא אסלאמי כמו הג'יהאד האסלאמי והחמאס שנאבק מול ישראל. עכשיו תשאל, ארגון כזה לא נעלם מהמפה? כנראה שלא. זה מזכיר לי את השיחה עם זכרייה זביידי לפני כחצי שנה, הלכתי לעשות כתבה עליו, איך זה להיות 12 שנה לא מבוקש וסטודנט, ובזמן שעשיתי איתו את הכתבה הוא בפיגועים".



 


כמעט רצח אותך גם.
"נכון, בזמנו. ואז אמרתי, אם 12 שנה הוא כבר סטודנט באוניברסיטת ביר-זית, מרצה כבר, ועזב את הטרור והצבא נתן לו כבר חנינה, והוא מסתובב בשטחים עם אוטו ומנופף לחייל צה"ל לשלום, האם הוא יחזור לטרור? והנה הוא חזר ואפילו חאלדה ג'ראר שהיא דמות כזו פרונטלית וציבורית בחוץ, גם חזרה עדיין לטרור. זה אומר שהאופציה של המאבק המזוין חוזרת לשטחים בימים אלו, שהם רואים בעיניים כלות כיצד העולם הערבי והמערבי, כולל ארצות הברית כמובן, נוטשים את הפלסטינים. ואני חושב שזה חלק מהייאוש שיש היום מבחינת הפלסטינים שהם הובילו, בעיקר בגלל עצמם, במיוחד אבו מאזן, הובילו את הפלסטינים לשוקת שבורה מדינית ובכלל מבחינת העתיד".

מה שאתה אומר בעצם, זה שהמאבק המזוין בשטחים עומד לחזור? זה המסר של המעצרים האלה?
"אני חושב שמה שהתגלה, בחשיפת חברי חוליית החזית העממית, שהטרור עדיין ישנו ועדיין אפשרי. הם עשו את במידור כל כך רציני מעיני השב"כ והצליחו לעשות פיגוע רציני מתחת למקום שיש בו מצלמות, אז אני כן אומר שיש התעוררות של תאי טרור ישנים בשטחים כחלק מהאווירה הזו שהמאבק המזוין הוא כנראה האופציה היותר ריאלית היום בשטחים".