מכה נוספת לבואינג: ענקית התעופה האמריקאית המתמודדת מזה קרוב לשנה עם משבר בעקבות התקלה במטוסי הבואינג 737 מקס שלה, קיוותה לרגעי נחת מהזווית החללית, אך נחלה שם אכזבה. בואינג קיוו לעשות היום (שישי) היסטוריה כאשר החללית סטרליינר עמדה בפני שלב קריטי במיוחד בניסויים. החללית, שאמורה בשלב מסוים לשאת אסטרונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית, שוגרה בשעות אחר הצהריים (שעון ישראל) מבסיס חיל האוויר האמריקאי בקייפ קנוורל שבפלורידה, להעביר אספקה לתחנת החלל הבינלאומית ולנחות בחזרה.



עם זאת, הניסוי הקריטי כשל בעקבות תקלה טכנית במערכת השליטה האוטונומית, שגרמה לכך שהחללית תיכנס למסלול שגוי ולא תוכל לבצע את המשימה כהלכה. ראש נאס"א ג'ים בריידנסטין אמר במסיבת עיתונאים לאחר השיגור: "עם היפרדות החללית מהמשגר שלה לא קיבלנו את הנתונים שרצינו לראות". כמה שעות מאוחר יותר הודיע בחשבון הטוויטר שלו: "קיבלנו את ההחלטה הסופית - החללית לא תגיע לתחנת החלל הבינלאומי ותנחת ביום ראשון במקסיקו".



החללית הייתה ריקה מבני אדם והשיגור המדובר אמור להיות אחד האחרונים שלה, לפני שיתבצע שיגור מאויש ראשון. נאס"א ובואינג טרם זיהו את הגורם לתקלה ולדברי ראש סוכנות החלל האמריקאית התבצע ניסיון לשנות את המסלול מהקרקע, אך באותו הזמן החללית נכנסה ל"אזור מת" (אזור הנמצא בין לווייני השליטה). הוא הסביר במסיבת עיתונאים כי עד שהצליחו לתקשר שנית עם החללית - כבר היה מאוחר מדי.



עדיין לא ידוע האם התקלה בניסוי צפויה לעכב את מועד הטיסות המאוישות לחלל. כזכור, מזה שנים רבות שארצות הברית אינה מחזיקה מעבורות חלל משלה, וכל האסטרונאוטים שמיועדים להגיע לתחנת החלל הבינלאומית משוגרים על גבי טיל סויוז מתוצרת רוסיה.