ועד הרבש"צים (רכזי ביטחון שוטף צבאי) הארצי וההסתדרות הלאומית הודיעו שלשום כי החל מהיום כלל רכזי הביטחון במדינה יחלו את משימותיהם השוטפות מהשעה 10:00 בבוקר. "אנו צפויים להמשיך במאבק ואף להחריף אותו במהלך השבוע, עד כדי השבתה כללית, מלבד במקרים של פיקוח נפש", אמר רבש"צ ל"מעריב".



רכזי הביטחון היישוביים, מגבול לבנון בצפון עד גבול רצועת עזה ומצרים בדרום, דורשים משר הביטחון נפתלי בנט הסדרה של תנאי העסקתם ושל מרכיבי הביטחון ביישובים, ומפצירים פעם אחר פעם בפקידי משרד הביטחון ובבנט להיפגש בכדי להסדיר סוגיה זו.



מוועד הרבש"צים הארצי וההסתדרות הלאומית נמסר: "אנו פועלים כל עת בכדי לקדם את סוגיית העסקת רכזי הביטחון ואת הפגיעה בקיצוץ מרכיבי הביטחון ביישובים בכלל מדינת ישראל. עד כה נתקלנו באטימות והתעלמות מוחלטת מצד משרד הביטחון, שעדיין מסרב לשבת עמנו לשולחן הדיונים. זאת לאחר הכרזה על סכסוך עבודה ונקיטת הליכי מחאה של התנתקות מצה"ל. 



"לצערנו, אנו נאלצים לבצע צעדים נוספים נגד משרד הביטחון. אנו תקווה כי נציגי משרד הביטחון ישימו קץ למצב זה וימנעו נקיטת צעדי מחאה נוספים והשבתה כללית. כלל רכזי הביטחון ביישובי מדינת ישראל, הינם חלק בלתי נפרד מצה"ל, פועלים ונכונים לילות כימים ולכל משימה. אנו גאים להיות שליחיה של המערכת הצבאית, ואין לנו דבר ועניין נגד צה"ל, היישובים או המועצות". הם סיכמו בקריאה לשר נפתלי בנט: "תפסיק להפקיר אותנו!".



בתוך כך, נערכו גם שלשום ההפגנות הקבועות לאורך גדר הגבול ברצועת עזה. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח על 13 נפגעים. דובר צה"ל דיווח כי בכמה מוקדים היו מספר התקרבויות והשלכת בקבוקי תבערה ומטענים לעבר הגדר. בנוסף, הושלך מטען לעבר ג'יפ צבאי מדרום לרצועה. נזק קל נגרם לרכב, אולם לא היו נפגעים.