ברכותיי! שרדנו את שלב האודישנים של "הכוכב הבא". מבלי ששמנו לב ובין כל הדחקות של אסי ורותם, הספקנו לצפות ב-15 (!) פרקי אודישנים של מועמדים נרגשים, לחוצים ומוכשרים במיוחד שניסו להבטיח את מקומם בנבחרת היוקרתית של "הכוכב הבא".



הפורמט בשלב זה פשוט: כל מועמד שצלח את שלב האודישנים עולה לביצוע, הפעם מול השופטים בלבד. לכל שופט 20% ועל המועמד לקבל לפחות שלושה "כחולים" כדי לעבור לוועדת ההתלבטות, פחות מכך - יודח. החידוש בעונה - מועמד שקיבל חמישה "כחולים" עולה אוטומטית לנבחרת.



הכוכב הבא לאירוויזיון.  צילום מסך קשת
הכוכב הבא לאירוויזיון. צילום מסך קשת



את חמשת הכחולים שמרו השופטים למועמדים המבטיחים והצפויים (בצדק), וביניהם ללי קולישקין, אלה לי להב שביצעה את "Into You" של אריאנה גרנדה (לא אירגע עד שהיא לא תבצע שיר של בילי אייליש, עם הלוק שלה זה פשוט מתבקש!) ואור עמרמי-ברוקמן, ילד הפלא הג'ינג'י, ששבר את שיא האחוזים בכל היסטוריית "הכוכב הבא" בשלב האודישנים וגם הפעם ריסק את הפאנל עם ביצוע כובש ל "ניצחת איתי הכל". להפתעתי, דווקא גאיה שאקי המוכשרת, והיחידה מבין המועמדים שניגנה על הפסנתר מצאה עצמה בוועדת ההתלבטות אחרי ביצוע היסטרי ומקורי ל Bad Romance"".





לצידה של שאקי, ניצבו מועמדים שנויים במחלוקת בוועדת ההתלבטות. אוהד שרגאי, שליש מהרכב "עילי בוטנר וילדי החוץ" שלקח את "מונו" של שלומי סרנגה ועיבד אותו בסגנון נטע ברזילי, שנע על הגבול הדק בין גאוני לבלתי נסבל. בסופו של דבר, המשיך שרגאי לשלב הבא. כולי תקווה שבביצועים הבאים הוא ימשיך בקו הבלדות המרגש שהתחיל באודישנים ולא ינסה לפלוש לסגנונות פחות מחמיאים.


מי שלא שרדו את הוועדה היו גלית ויצמן, שתקוות רבות נתלו בה בניסיון למצבה כזמרת המבוגרת (45) של העונה ולמרות ביצוע לא רע בכלל, היא הודחה. לידור בן עטיה, פליטת "אייל גולן קורא לך", שבקושי צלחה את שלב האודישנים דווקא זכתה למחמאות מצד השופטים (וביניהם אמדורסקי, ששכח שהוא אמור להירתע מסלסולים) אך תצטרך גם היא לצפות בשלב הבא מהסלון.



את האודישן הראשון עוברים המון מועמדים. בין היתר מועמדים שסיפורם האישי/סגנון הלבוש/אופי ייחודי או אפילו מזל - מצליח לסנוור את השופטים והקהל ולכן הם מצליחים להשיג 70% ולהרים את המסך. כעת, בשלב הרכבת הנבחרת, מתפכחים השופטים ונפרדים, בצדק, מכל מי שלא מתאים לפורמט. מבין כל ההדחות המוצדקות, צרמה לי הדחה אחת בלבד והיא זו של עטרה אוריה. למרות הסיפור האישי הנוגע ללב של אוריה, דווקא קולה וסגנון שירתה היו אלה שריגשו אותי במיוחד והייתי שמחה לראות אותה לפחות עוד פעם אחת. חבל. 

אם לומר את האמת, אחרי רצף פרקים זורמים, קלילים ומשעשעים של הפורמט - דווקא הפרק הזה, שאמור להיות שונה ומרענן - התנהל באופן איטי, טכני ולפרקים משעמם: בלי צחוקים, בלי שיחות מעניינות ובקיצור - בלי יותר מדי תוכן. אפילו הכוכבת הכי לוהטת בביצה, נועה פאקינג קירל, שקפצה לביקור - לא עזרה למצב, כאשר הבליחה רק מול מועמדות מתוקות בנות 16 ודעתה לא השפיעה בפועל על שום הצבעה. מודה שציפיתי לאיזה ביצוע של פאוץ', אם כבר הגעת, גברת קיל'ה הנכבדה.

נועה קירל, הכוכב הבא לאירוויזיון. צילום מסך קשת
נועה קירל, הכוכב הבא לאירוויזיון. צילום מסך קשת


בתכל'ס, פחות משבועיים חלפו מאז נודע כי העונה הזו של "הכוכב הבא" היא האחרונה בה המנצח בתחרות ייצג את ישראל באירוויזיון, אז אם אלה הם רגעינו האחרונים בפורמט הנוכחי - הפקה יקרה, אנא תחזרו להיות בידור משעשע וכייפי כפי כמו שהתרגלנו. אתם יודעים, שיהיה לנו למה להתגעגע.