בג"ץ קיבל היום (ראשון) עתירה שהוגשה על ידי 67 עותרים בבקשה לקיים דיון סביב השאלה האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יוכל להרכיב ממשלה תחת כתב אישום. בהחלטתו, קבע בג"ץ כי יש לקיים דיון בנושא ב-31 לדצמבר, והורה ליועמ"ש מנדלבליט לגבש חוות דעת בסוגיה עד 48 שעות לפני מועד הדיון שייקבע, כלומר, עד ה-29 לדצמבר.  בין העותרים, ראש השב"כ לשעבר כרמי גילון, המחזאי יהושע סובול, אנשי אקדמיה, יזמים חברתיים ומשקיעים. 

בתגובה, ח"כ מיקי זוהר כתב בחשבון הטווויטר שלו: "אם בג״ץ יקבל החלטה שערורייתית ויתערב בעניינים פוליטיים בכך שיכריז שנתניהו לא יכול להרכיב ממשלה, תהיה לכך תשובה חדה וברורה: 1. פסקת ההתגברות בשלוש קריאות מיד עם תחילת כהונת הכנסת הבאה. 2. ביטול ההחלטה לאתלתר שתאפשר לנתניהו כן להרכיב. אם יש משהו שמגדיל את הסיכוי של 61 לימין, זה זה".
מוקדם יותר היום, יוסי כהן, עורך דינו של ראש הממשלה, שיגר ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מכתב בהול בעקבות ההחלטה שלא לפתוח בחקירה פלילית בנושא ההדלפות מתיקי ראש הממשלה. כהן כתב ליועמ"ש כי "ההחלטה לא מקובלת עלינו". 

המכתב של עו"ד כהן בא בעקבות שידור התוכנית "הקרב האחרון" בערוץ 13. "מעבר להדלפת התכנים המכפישים והפוגעניים 'השגרתיים' בתקשורת נגד מרשיי, המבוססים בעיקרם על חומרים מודלפים מגורמי האכיפה, שעד כה לא נעשה על ידכם כל מהלך משמעותי למונען, שודרו במהלך התוכנית צילומי וידאו משנת 1999 מתוך ביתם הפרטי של מרשיי, שנעשו במהלך חיפוש משטרתי בביתה של משפחת נתניהו", צוין במכתב.


העתירה שהוגשה לבג"ץ. צילום: צילום מסך
העתירה שהוגשה לבג"ץ. צילום: צילום מסך


"התיעוד נעשה על מנת לפגוע, להשפיל ולבזות את מרשיי. לא יכולה להיות מחלוקת שהצילומים נעשו על ידי חוקרי המשטרה, שתיעדו את החקירה במצלמות וידאו", הוסיף עורך דינו של ראש הממשלה. "אי אפשר לטעון ברצינות שמרשיי הם אלה שיזמו הדלפה שפוגעת בהם עצמם, כפי שנרמז על ידך או מי מטעמך בעבר. הדלפת צילומים מתוך ביתם של מרשיי דווקא בתקופת בחירות נעשתה בכוונת מכוון כדי לפגוע בהם".
 
עו"ד יוסי כהן. צילום: אבשלום ששוני
עו"ד יוסי כהן. צילום: אבשלום ששוני


"הקושי שאתם מתארים בחקירת ההדלפות הוא לעיתים מוגזם ומפורך מיסודו", המשיך פרקליטו של נתניהו. "מלבד בדיקת פוליגרף ישנם אמצעים רבים נוספים לחשיפת זהות המדליפים, כגון תפיסת טלפונים ניידים של חשודים בהדלפות (באופן חוקי כמובן) או בדיקת מחשבים של עובדי ציבור שהמידע מצוי בידיהם". 
 
לדבריו, "חקירת עובדי ציבור שבשליטתם המידע המודלף, לרבות פרקליטים הכפופים לאדוני, אינה כרוכה בקושי כלשהו ובוודאי אינה מהווה פגיעה בחופש הביטוי והעיתונות". 
 
את מכתבו חתם באומרו כי "התעלמותכם מההדלפות המסיביות שנעשו כנגד מרשיי, מבלי שגיניתם ולו אחת מהן ומבלי שהודעתם ברבים על כוונתכם לבער אותן, משדרת לציבור ובעיקר לפרקליטות ולמשטרה כי דמם של מרשיי מותר. נוכח האמור הנך מתבקש להודיעני בתוך 7 ימים ממועד קבלת מכתבי כיצד בכוונתך לפעול לשם חקירת ההדלפות...".