שר האוצר משה כחלון, הורה היום (ראשון) להקצות עשרה מיליון שקלים לטובת הצטיידות באמצעי שליטה ובקרה והקמת מוקדים ייעודיים לטובת שיטור במגזר הערבי - בהם מצלמות, ואמצעי תקשורת דיגיטלית. האמצעים הטכנולוגיים ישפרו משמעותית את פעולות המשטרה במניעת האלימות הגואה במגזר הערבי. כחלון אמר, כי "מניעת האלימות במגזר הערבי היא יעד ממשלתי שנמצא בעדיפות עליונה בקרב  כל משרדי הממשלה. התקציב שאישרנו היום הוא צעד נוסף  במאבק  הבלתי מתפשר  למניעת אלימות  נגד אזרחים במגזר הערבי".
כאמל ריאן, מייסד ויו"ר מרכז "אמאן", המרכז הערבי לחיים בטוחים, אמר ל"מעריב": "אני מברך על התעניינות השר, אבל לצערי סכום זעום כזה לא יפתור את הבעיה החמורה של האלימות והפשיעה בחברה הערבית, לאור העדר אכיפה ושיטור עשרות שנים. סכום כזה לא יפתור את המגיפה הזו שמהווה 63% מסך כל מקרי האלימות בחברה הישראלית". 
לדברי ריאן, "יש צורך בהעדפה מתקנת וצריך להקציב מאות מיליונים, ולא רק סכום של עשרה מיליון, שלא יספיק לפתור את הבעיה בעיר ערבית אחת כמו אום אלפאחם או נצרת".

ד״ר ת׳אבת אבו ראס ואמנון בארי-סוליציאנו, מנכ"לים שותפים ביוזמות אברהם אמרו: "ההחלטה להקצות כספים נוספים להצטיידות באמצעים טכנולוגיים המשמשים לשיווק בחברה הערבית היא חשובה ומבורכת, אבל זוהי טיפה בים. אין בזה כדי להבטיח שיטור שוויוני ומיטיב לאזרחים הערבים, ולייצר נוכחות ואכיפה משמעותית ביישובים הערבים. התמודדות רצינית עם האלימות והפשיעה בחברה הערבית חייבים לכלול גם טיפול בבעיות החברתיות שבבסיס המשבר, כולל: צמצום העוני והשקעה ברווחה, חינוך נגד אלימות ובריונות, הגדלת היצע הקרקעות, שהמחסור בהן הוא גורם מרכזי לסכסוכים, ושיפור נוכחות המדינה ביישובים הערביים".