פרויקט פינוי בינוי ראשון בהובלת עיריית תל אביב לרחוב לה גווארדיה שבשכונת יד אליהו יוצא לדרך. התוכנית, הכוללת בניית 420 דירות, פורסמה ועומדת בשלב של קבלת התנגדויות ואתמול פורסם גם מכרז המזמין יזמים להגיש הצעות.

עלות התכנון של הפרויקט עמדה על 1.9 מיליון שקל. הפרויקט צפוי לכלול 52,340 מ"ר לזכויות מגורים, 1,280 מ"ר למסחר ו־1,600 מ"ר למבני ציבור. התוכנית כוללת הריסה של שישה מבני מגורים טוריים קיימים שבהם 114 דירות קיימות שבמקומם ייבנו 420 דירות בבניינים חדשים ומודרניים, בשילוב שטחים ציבוריים פתוחים. בהיבט התנועתי התוכנית מרחיבה את רחוב לה גווארדיה תוך הסדרת תנועה מרחבית ותוספת מסלול אופנים.

את המהלך מלווה עזרה ובצרון, חברת בת של עיריית תל אביב. על פי הערכות בחוגי הנדל"ן, התוכנית העירונית צפויה לתפוס תאוצה ולהחליף בשלב מסוים את פרויקט מחיר למשתכן. בעקבותיה עשויות לנקוט מהלכים דומים עיריות נוספות כמו רמת גן וגבעתיים.

יו"ר הוועדה להתחדשות עירונית, רועי אלקבץ: "התחדשות עירונית היא סם חייה של תל אביב בעתיד הנראה לעין והיא מקדמת עשרות פרויקטים בעיר. הפרויקט בלה גווארדיה הוא סנונית ראשונה לפרויקטים נוספים, בעיקר במזרח העיר ובדרומה".

מנכ"ל עזרה ובצרון, אלי גינזברג: "אנו מקדמים עשר תוכניות במודל דומה ועוד חמש תוכניות נמצאות בבדיקת היתכנות. התושבים שעמדו עד היום מול יזמים מבולבלים וחסרי אונים זכו לפתרון כשגורם עירוני נכנס לשלב הראשון של הפרויקט ומייצר אמון וביטחון".