1,000 תלמידי כיתות י"ב הגיעו בשבוע שעבר לישראל מצרפת כדי להתעדכן על אפשרויות הפתוחות לפניהם להשתלב בתוכניות לעלייה לארץ, ללימודים גבוהים ולתעסוקה בהייטק במסגרת פרויקט “שמיניסטים בכחול לבן” של חברת “החוויה הישראלית”.

ביניהם הייתה גם מעיין חזות, תלמידת בית הספר לוסיאן דה הירש בפריז, המתניידת על כיסא גלגלים כל חייה. בשל סיבוך במצבה הרפואי בחודשים האחרונים, הרופא אסר עליה לצאת למסע ורק בזכות מאבק קשה של הוריה אושרה הנסיעה.

דניאל בן חיים, מנהל החטיבה התורנית ב”החוויה הישראלית”: “ההחלטה של מעיין להצטרף רק יומיים לפני תחילת המסע הצריכה התארגנות מיוחדת שכללה שהות בבתי מלון נגישים והנגשת תוכנית הסיור עבורה”. בסיוע חבריה הצליחה חזות, שיש לה גם משפחה בישראל, לחוות את הסיור מתחילתו ועד סופו. “הנגישות בישראל טובה הרבה יותר טובה מאשר בצרפת”, היא אומרת. “בישראל גם בעלי מוגבלות פיזית נמצאים בכל מקום”.

עמוס חרמון, מנכ”ל “החוויה הישראלית”: “זו השנה ה־17 שאנו מקיימים את המסע. לשמחתנו, יותר מ־50% מהמשתתפים עולים בסופו של דבר לישראל. אנחנו מממשים את חלומם של מאות צעירים יהודים בעלי מוגבלות לבקר בישראל באמצעות הנגשת האתרים, ליווי של צוות מיומן ותיאום עם חברות התעופה. עשרות קהילות יהודיות פונות אלינו בבקשה להתאים את המסע עבור חברי הקהילה בעלי המוגבלויות להגשים את חלומם ולבקר בישראל”.