כ-1,500 בני אדם נהרגו בגל ההפגנות האחרון באיראן, כך מסר היום (שני) בכיר איראני לרויטרס. לדבריו, המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הורה לעשות "כל מה שיידרש" על מנת לסיים את המחאה. 



מדובר במספר גבוה באופן משמעותי מזה שפורסם עד כה. בשבוע שעבר דיווח ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" כי במהלך ההפגנות בחודש נובמבר נהרגו לפחות 304 בני אדם ונעצרו אלפי אזרחים נוספים, בהם נערים בני 15. לעומת זאת, בתחילת החודש העריך יועץ הבית הלבן לענייני איראן, עורך הדין בריאן הוק, כי מעל 1,000 אזרחים איראנים נהרגו במהומות במהלך חודש נובמבר. 



כזכור, האירוע המרכזי שהצית את המהומות במדינת המפרץ היה ההחלטה של השלטונות בטהרן להעלות את מחירי הבנזין. בנוסף, גורמים בינלאומיים, ביניהם גם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, טענו כי שלטונות איראן אף ניתקו את החיבור לאינטרנט במדינה למשך שמונה ימים.



טראמפ התייחס לנושא בעת ביקורו בלונדון בשולי פסגת נאט"ו ב-3 בדצמבר, ואמר כי "משמרות המהפכה הורגים אלפי אנשים בגלל ההפגנות". הנשיא האמריקאי טען כי "איראן הורגת אזרחים ברגע שהם מדברים. בגלל זה המשטר ניתק להם את האינטרנט. זה דבר נורא והעולם צריך לשים עין".