"באמצע אחד מימי הצילום של 'קופה ראשית', פתאום עצר רכב ליד הסופר שצילמנו בו וצפר כמו מטורף, יצא יניב זוהר, התסריטאי הראשי, לא הבנו מה קרה לו, ואז רץ והודיע לנו שאנחנו מועמדים לפרס ה'אמי'", נזכר השחקן יניב סוויסה ("פמת"א", "שב"ס", "כפולה"). "עצרנו את הצילומים, פתחנו בקבוקים, התחלנו לרקוד להשתולל, זו הייתה חאפלה גדולה. בסופו של דבר סדרה אחרת לקחה, אבל אני מאמין שנהיה מועמדים בעונה השנייה. עברנו לסופר אחר, יותר גדול, ועם גודל הסופר בא גם גודל הצרות".

לצד העונה החדשה של "קופה ראשית", יעלה היום (שני) סוויסה על במת צוותא תל אביב בהצגה הסאטירית "ביעור חמץ": "המחזה עוסק בבחור בשם איוב שיש לו מסעדה דרוזית בצפון, והוא קיבל הכשר למסעדה מהרב בן עטר, אותו אני משחק, מקורב לשר הפנים מטעם ש"ס ו'פותר בעיות' שצצות עם תשלומים כאלה ואחרים. אני מחליט להריץ את איוב להיות ראש מועצה בכפר שלו מטעם ש"ס. יום אחד הבחור הערבי שקונה מאתנו את החמץ כל שנה נכנס לקומה, ואז אני אומר לעוזרת שלי אירנה, אותה משחקת רווית יעקב הנהדרת, שיש ערבי דרוזי שאני מכיר, ואנחנו מנסים לתת לו את התפקיד הגוי לו מוכרים את החמץ לפני פסח - בלי מכרז. אחרי שהוא קונה את החמץ, הוא מחליט שהוא לא מוכן להחזיר אותו. ההצגה היא מראה לשלטונות בישראל, ומשרדים, לאו דווקא ממשלתיים, שעושים קומבינות מזרזים תהליכים ובסוף עושים טעויות. זה מזכיר לי את הסרטים של קישון, על הממסד ועל האזרח הקטן".



ההצגה מגיעה בעיתוי מעניין, עם מחאת ההורים הדרוזים על סגירת בתי הספר בחיפה בפני ילדיהם
"זו דוגמה קלאסית. הדרוזים עושים הכל בשביל המדינה, אבל כשהם צריכים משהו אם זה תשתיות או חינוך, במקרה הזה, המדינה אומרת להם 'לא רוצים אתכם'. כשהמדינה רוצה אותך – היא תשתמש בך, כשהמדינה לא רוצה אותך – היא תסגור לך את הדלת בפנים".

פריחה מאוחרת


סוויסה מרבה לככב בשנים האחרונות בתפקידים בינוניים וקטנים על המסכים, בעיקר ב"כאן 11", וחווה בגיל 42, פריחה מקצועית מאוחרת. "התחלתי יחסית מאוחר", מסביר השחקן. "לפני קצת יותר מ-10 שנים נכנסתי לסוכנות של שרון כהן, לו אני מודה המון. התחלתי בגיל 31, מה שאנשים מתחילים בגיל 23. אני מאמין שיש לי קטע אחר, שאוהבים אותו אצלי. זה התחיל במשהו קטן, ואז אתה הופך להיות יותר מוכר. אני שמח שנפל בחלקי להשתתף בפרויקטים הגדולים של 'כאן', אני אוהב את כל התוכן שלהם - התוכניות, הפרומואים, השיווק, מהקטן ועד הגדול".

בין שלל הפרויקטים עליהם שקד סוויסה, זה שהפך אותו למוכר לקהל מפתיע, היה בסדרת הנוער "כפולה", שם הוא משחק את מישל, שומר הראש של הזמרת. "נועה מקסימה, מקצועית ומוכשרת", מספר סוויסה. "היא רק בת 18 ותראה לאן היא הגיע עד עכשיו, קשה לדמיין לאן עוד יש להתרומם".



נדבק בך משהו מהתהילה שלה?
"קורים כל מיני דברים מצחיקים. יש הצגות של 'סל תרבות' שאני עושה בבקרים, ובאחת מהן אני משחק כלב, והילדים צועקים לי 'מה כלב? זה השומר של נועה קירל'. לוקח להם 3-4 דקות עד שהם מבינים שאני שחקן, ואני בדמות אחרת, ואז הם מתחילים להיות שקועים בהצגה. לפעמים באים אליי ילדים ואומרים לי 'אתה השומר ראש של נועה קירל', אני אומר להם, 'כן', אז הם אומרים לי 'תן לנו את הטלפון שלה', ואני עונה, 'בטח, אני בעיה. הטלפון שלה זה אפס, חמש, אפס... זהו, זה כל מה שאני זוכר'. אז הם אומרים לי 'אתה צוחק עלינו?', ואני עונה 'אתם התחלתם".