ממשיכים להתרחב: ענקית הטכנולוגיה הרוסית יאנדקס הכריזה היום (שני) כי על השקת גרסה עברית מלאה של האפליקציה של שירות הזרמת המוזיקה יאנדקס מיוזיק, זאת לצד שירות המוניות יאנגו הפעיל בארץ. כאמור, מדובר בשפה הראשונה שהאפליקציה פועלת בה שאינה רוסית, אנגלית או השייכת לאחת ממדינות ברית המועצות לשעבר. יש לציין כי הממשק אכן תורגם – אך הוא עדיין מיושר משמאל לימין. האפליקציה כוללת לוקליזציה מלאה לעברית של פלייליסטים מקומיים, פרומו של אמנים, שיתוף פעולה עם פסטיבלים ופיצ'רים רבים אחרים.
בנוסף, יאנדקס מינתה צוות ישראלי, בניהולה של אלכנסדרה איבנובה, הכולל עורכים מוזיקליים וצוות פיתוח עסקי עבור השוק המקומי. יאנדקס מיוזיק, שיש לה שלושה מיליון מנויים בעולם וזמינה ב-12 מדינות, תמשיך להתחרות בישראל בשאר שירותי המוזיקה המקומיים והבינלאומיים, בראשם ספוטיפיי ואפל מיוזיק. "ישראל נבחרה להיות המדינה הראשונה להשיק האפליקציה בשפה המקומית מחוץ למדינות ברית המועצות לשעבר, זאת הודות למספר  גורמים בהם האהדה הרבה של הצרכן הישראלי החובב חדשנות, פתוח לטרנדים וחשוף למגמות גלובליות.  כל הגורמים הללו מאתגרים את המפתחים שלנו ואלגוריתמים על מנת ליצור חווית האזנה מעולה ואישית לכל משתמש בישראל. בנוסף, בישראל קהילה דוברת רוסית גדולה ביחס לאוכלוסייה" הסביר אנדרי גאוואק, מנכ"ל Yandex Music.

צילום מסך מתוך האפליקציה


צילום מסך מתוך האפליקציה
ישראל נבחרה כמדינה אסטרטגית להרחבת פעילות יאנדקס הבינלאומית בהמשך לשירותים אחרים של יאנדקס שכבר פועלים בישראל. מעתה תציע יאנדקס מיוזיק את קטלוג המוזיקה העשיר שלה הכולל כ-50 מיליון כותרים, שיכלול את כל התוכן הישראלי הרלוונטי שהתווסף עם שירים, אלבומים ואומנים רבים ישראלים, שיפור האלגוריתם להמלצות המותאמות למשתמשים ישראליים וכן אפשרות חיפוש נח, ידידותי, מהיר ובעברית. בנוסף, מינתה צוות של עורכים מוזיקליים ישראליים בהובלת לוקה, זמרת ומוזיקאית מקצועית וסטאס DJ, אשר יביאו את חוויות המוזיקה בעברית ללקוחות.

הקטלוג בעברית כולל אלפי שירים וזמרים בהסכמים עם חברות המוזיקה המובילות בישראל.
כמה זה עולה? 
בחברה מציעים את החודש הראשון בחינם ולאחר מכן מנוי פרימיום יעלה 9.90 ש"ח. בנוסף, קיים מנוי freemium בחינם. מנוי פרימיום כולל: שמע באיכות גבוהה, הורדת מוסיקה להאזנה לא מקוונת, בחירת שירים להאזנה ללא הגבלה והוא נטול פרסומות. מנוי Freemium כולל: קטלוג של 50 מליון שירים זמינים, מערכת המלצות שירים, איכות שמע רגילה והמנוי כולל פרסומות.
באפליקציה משולבים מספר פיצ'רים מיוחדים:
1. Identify לזיהוי שירים בעברית ושילובם ברשימת ההשמעה האישית או בפלייליסטים מותאם לכל מכשיר סלולרי אנדרואיד או ios. 
2. מנוע חיפוש בעברית
3. Local chart - תרשים מקומי - פועל גם ישראל. משתמשים ישראלים יכולים לראות אילו רצועות ואמנים פופולריים בישראל ברגע זה.

4. New releases- אשר מציג את השירים הישראליים אשר מותאמים אישית.