ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים בסוף השבוע האחרון שיחות טלפון עם נשיא קפריסין אנסטסיאדיס, ועם ראש ממשלת יוון מיצוטקיס. רה״מ נתניהו סיכם בשיחות על פסגת מנהיגים טרילטרלית, במהלכה צפוי להיחתם הסכם צינור הגז "East-Med" מישראל דרך קפריסין ויוון לאירופה.

המפגש מתקיים בהמשך לפסגת המנהיגים בירושלים שהתקיימה יחד עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו בחודש מרץ האחרון. ראש הממשלה נתניהו ושר האנרגיה שטייניץ, צפויים לטוס ליוון בתחילת חודש ינואר לפסגת המנהיגים, שתתקיים זו הפעם השביעית. מדובר בהסכם בין-ממשלתי שמגיע בהמשך למזכר ההבנות שנחתם ב-2017 ולאחר שנערך סקר היתכנות ראשוני. ההסכם יעגן את מחויבות המדינות להקמת הפרויקט. חתימת ישראל מצויה בהליך אישור משפטי. משרדי הממשלה ובראשם משרד האנרגיה ומשרד רה"מ מקדמים בשנים האחרונות את הפרויקט,  שיתרום לביטחון האנרגטי של אירופה ולשגשוג ישראל ומזרח הים התיכון.

ההודעה הישראלית באה בהמשך להודעה הרשמית של ממשלת יוון. המשרד של רה"מ יוון,  קיריאקוס מיצוטאקיס, הודיע אמש כי ממשלת יוון תחתום ב-2 בינואר עם ישראל וקפריסין על הסכם להנחת צינור שיזרים גז ממזרח הים התיכון לאירופה. על ההסכם יחתמו ראש ממשלת יוון קיריאקוס מיצוטאקיס, ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו וראש ממשלת קפריסין ניקוס אנסטסיאדס. החתימה תהווה צעד סמלי אך משמעותי  שנועד לחזק את יוון וקפריסין מול טורקיה. היום הדגיש נתניהו, במסר ששיגר למנהיגי יוון וקפריסין, כי "הסכם הגז בין טורקיה ללוב אינו חוקי – יש להגיב ולחתום על הסכם צינור הגז".