לא עובד לבד: המוזיקאי עמיר בניון השיק השבוע את "תמיד אותו דבר", שיר נוסף מהאלבום החדש, בו הוא משתף פעולה לראשונה עם נתן גושן (מילים ולחן) וגלעד שמואלי (עיבוד והפקה מוזיקלית). באופן יוצא מן הכלל בניון לא כתב את המילים והלחן לסינגל, ועל כך הוא סיפר לאיריס קול ב-103FM.



הופתעתי מהשיר החדש שלך 'תמיד אותו דבר'. כששמעתי אותו לראשונה חשבתי שמשהו בו שונה ואז קראתי על השיר וגיליתי שהוא נכתב והולחן על ידי נתן גושן
"זה ממש מרגיש כמו עמיר של פעם. כבר הרבה זמן שלא השתמשתי בטקסטים בהם אני מתחבק עם הנפש. נתן שלח לי את השיר הזה ואמרתי לו שמבחינתי זו סגירת מעגל בכל הקשור לטקסטים שחותכים איתם ורידים וכעת המעגל נסגר".





לא תחתוך יותר אף וריד?
"אני מקווה שלא".



לא הייתה לך התנגדות ורצון לשיר רק שירים שלך?
"בהתחלה בוודאי שכן אך בשנים האחרונות התחלתי להשתמש בחומרים נוספים. אני כותב מוזיקה, אני כותב מילים ואני שר. בשנתיים האחרונות אני רוצה שכל אחד משלושת הדברים האלה יבוא לידי ביטוי, בין אם זה רק לכתוב שירים, בין אם זה רק להלחין שירים ובין אם זה רק לשיר כזמר. אני מאוד אוהב את נתן גושן וידעתי שהוא מאוד רצה שזה יקרה".



נורא קל להתחבר לטקסט הזה. יש בו משהו כל כך מקסים אתה דווקא אומר שאתה לא מעוניין עוד לשיר על ההתחבטויות הללו. מדוע?
"את כל הכאבים הללו שמרתי לקדוש ברוך הוא, ולא התכוונתי להוציא אותם כשיר. זה מה שהייתי עושה. אני אוהב את נתן, היינו שכנים במשך כמה שנים. אני גם אוהב את ישי ריבו וחנן בן ארי. אני מרגיש כמו הזקן שמסתלבט על כולם".



אני חושב שהיית השראה עבורם.
"זה כיף לי ולהתארח אצלם והם אצלי. זה מחזיר אותי קצת להיות בן 35".





עדיין נותרת מאוד צנוע.
"תודה".



מה בוער לך לכתוב ולומר?
"יש לי המון טקסטים עצובים אבל לא רציתי טקסט בניוני. בגלל שזה בא מנתן היה לי הרבה יותר קל לומר כן".



תכתוב עוד שירי אהבה לנשים? שירי התאהבות?
"מה שיצא על הנייר. אני לא אמנע את עצמי מדברים מסוימים. לא הייתי רוצה עוד אלבום כמו האלבום השני או החמישי. יש דברים שכבר הפכו מבחינתי לתפילה חרישית ולא לשיר חיצוני".