האם בוגדנות עוברת בתורשה? על פי תוצאות מחקר חדש, זה עלול להיות נכון אצל שני שליש מהנשים שאמהותיהן ניהלו פרשיות אהבים.



כשליש מהמשתתפים במחקר (32%) אמרו כי הם חשים כי הבגידות של אמם נתנו להם "רשות" לסטות מדרך הישר. גברים נמצאו גם בעלי סיכוי גבוה יותר לבגוד אם אבותיהם עשו זאת, אך לא באותה מידה כמו נשים. קצת יותר ממחצית הגברים הלא-נאמנים (52%) אמרו כי אביהם גם בגד באמם.



החוקרים שביצעו את הסקר העלו השערה כי יתכן שקיים "גן בוגדנות" שעובר במשפחות. אישה אחת מסכימה עם ההשערה הזו - גווינת' לי, שטוענת כי ניהלה רומנים עם יותר ממאה גברים נשואים בעשור האחרון - אמרה שלשלושה רבעים מהם היו הורים שבגדו.



לי, בת 47 מלונדון, אמרה: "בוגדנות רצה במשפחה. גברים ונשים בוגדניים, פחות חוששים מביקורת מצד הוריהם מכיוון שהם יודעים שגם הם לא היו נאמנים. אחד הגברים שניהל איתי רומן הוא בנקאי עשיר מקיימברידג' שאמו נשואה שלוש פעמים. הוא גדל איתה ואמר שהבגידות שלה השפיעו על התנהגותו ככל שהתבגר. אמו מודעת לכך שהוא בוגד באשתו והם שמרו על הסוד ביניהם. היא אמרה לו 'ובכן, אני לא יכולה להרצות לך אחרי איך שאני התנהגתי'".


פילגש סדרתית. גווינת' לי (צילום: אינסטגרם)
פילגש סדרתית. גווינת' לי (צילום: אינסטגרם)


"מאהב אחר שהיה לי היה בחור בשנות ה-30 לחייו שהוריו לא היו נאמנים במשך כל שנות העשרה שלו. זה התאים להם להישאר יחד בזמן שהם היו עם אנשים אחרים. עכשיו הוא נשוי ולא יכול להישאר נאמן. הוא אמר שהרעיון לדבוק באדם אחד במשך 50 שנה נראה לו די משעמם, אחרי שהוא ראה כמה כיף להורים שלו. אשתו גם בגדה בו - ושני הוריה היו נואפים. אני מניחה שבגידות מושכות בגידות אחרות - כך ששניהם יודעים למה לצפות", סיכמה.



לי הוסיפה שלרבות מחברותיה שאינן נאמנות, היו אימהות בוגדניות. "בחלק מהמקרים האמהות עדיין מנהלות רומן, אז הן חולקות טיפים כיצד לשמור אותו בסוד".



אז האם בוגדנות עוברת בגנים או שפשוט מדובר בהשפעות סביבתיות? נכון לעכשיו אין תשובה ברורה, מה שבטוח - לא מומלץ לנסות בבית.