הישג מרשים לחברת ההייטק הישראלית A2Z, לאחר שמנייתה עלתה ב-20 אחוזים כבר ביום המסחר הראשון שלה בבורסה בטורונטו, שחל אתמול (שני). החברה גייסה מעל 2 מיליון דולר קנדיים, כשערך המנייה עמד על 0.50 דולר בעת פתיחת המסחר. זמן קצר לאחר מכן, ערך המנייה החברה הספיק לזנק ב-20%, לסכום של 0.60 דולר למנייה.



החברה, שמשרדיה ממוקמים ביבנה, היא החברה התשיעית שנסחרת בבורסה הקנדית. החברה מתמחה בפיתוח מוצרים רובוטיים לשימוש משטרתי ואזרחי. כמו כן, מייצרת החברה פיתוחים וציוד ייעודי בתחום האנרגיה לצרכים צבאיים. בין לקוחותיה הבולטים של החברה נמנים גופים ממשלתיים בכירים בישראל, כמו משרד הביטחון, צה"ל, כוחות המשטרה, חברת החשמל, רכבת ישראל, בתי חולים וכן האלה.



אחד מפיתוחיה האחרונים והשימושיים של החברה היא קפסולה ייחודית שמטרתה לסייע לצמצום תאונות הדרכים הקטלניות בכבישים. הקפסולה יכולה לשנות מצב צבירה מגז לג'ל, וכך היא עתידה להוות פתרון מציל חיים במצב של התלקחות רכב לאחר תאונת דרכים ולמנוע אסונות דומים בעתיד, בדומה לתאונת הדרכים שהתרחשה בשבוע שעבר בצומת שיזפון וגבתה את חייהם של שני אנשים.



הטקס חגיגי שהתרחש אמש בגני התערוכה בתל אביב, הועבר בשידור ישיר לכלי תקשורת קנדיים. באירוע השתתפו אנשי החברה, נציג שגרירות קנדה בישראל, סטנלי סי. גומז, וראש המחלקה הישראלית בבורסה של טורונטו, יוסי בוקר. את המסחר פתח מנכ"ל החברה, יוסף בנצור, בטקס צלצול הפעמון המסורתי בענף, לצד אחד הרובוטים שהחברה מפתחת.