מה זה נהג צעיר? 


המונח "נהג צעיר" הוא עניין של הגדרה. "נהג שודים" בן 90, עשוי לטעון בתוקף שהוא יותר צעיר מהשוטר שעוצר אותו. ייתכן שהוא צודק, אבל בכל הנוגע לביטוח, חברות הביטוח הן שמגדירות מי צעיר ומי לא. בעולם הביטוח, מדובר לרוב על נהגים שגילם מתחת ל-24. אבל נהג צעיר, הוא לא תמיד נהג זהיר. נהפוך הוא - הסיכון לתאונות אצל נהגים אלה, גדול מהרגיל. והסיבות לכך פשוטות וברורות: חוסר נסיון בכביש, בגרות אישית שעדיין לא סגורה על עצמה, בילויים ספוגי אלכוהול וגם תקופות ארוכות ללא נהיגה (בשירות הצבאי, בנסיעות לחו"ל אחריו או סתם כך בגלל שאין רכב בבעלותם). נהגים אלה, נמצאים גם בסיכון גדול יותר לקבל מחבריהם (הצעירים) עידוד ללחוץ קצת יותר על דוושת הגז. וזה בשונה מאנשים יותר מבוגרים, שם העצות הן יותר בכיוון "סע לאט" של אריק איינשטיין. 



כשמחפשים פתרון עבור ביטוח רכב לנהגים צעירים, ניתן למצוא את הפתרון המשתלם ביותר, בעזרת השוואת מחירים דרך אתר Wobi. אגב, לגבי שימוש בלתי רצוף ברכב, ניתן להגמיש גם את מועדי הביטוח ובכך את עלויותיו, כשיודעים מראש באילו תקופות יזדקק הנהג הצעיר לרכב ובאילו לא. חברות הביטוח מציעות לשם כך כל מיני הצעות מעניינות. שווה לבדוק. 


ביטוח רכב. צילום: שאטרסטוק
ביטוח רכב. צילום: שאטרסטוק


מה זה נהג חדש? 


נהג חדש, הוא לא בהכרח נהג צעיר. זוכרים את נהג השודים הצעיר מהפסקה הקודמת? אז אם הוא הוציא רישיון נהיגה לפני פחות משנתיים, הוא נחשב לנהג חדש. כאן כבר מדובר על הגדרה שהחוק מכיר בה ולכן, הגדרה שזהה בין כל חברות הביטוח. משמעות הדבר, היא גם שהמבוטח אמור לשמור על כללי החוק השונים, שנוגעים לבטיחות בכל הנוגע להגדרה הזו. וזה פשוט כיף חיים, לא? אתה מקשט את הרכב בשלט חדש (שכתוב בו נאמר.. "נהג חדש"), מוגבל במספר הנוסעים ויש כמובן גם העניין המגניב, של ליווי מנהג ותיק. כן, גם אם אתה בדרך לדייט.



מה יותר טוב? 


אז מה יותר טוב להיות? נהג צעיר או נהג חדש? לא שזה תלוי בכם, אבל נהג צעיר יוצא יותר בזול מנהג חדש, בכל הנוגע לביטוח. הסיבה לכך, היא כמובן שחוסר נסיון על הכביש, מעלה את רמת הסיכון במיוחד ולכן גם את מחיר הביטוח. באופן טבעי, נהגים צעירים רבים הם נהגים חדשים ונהגים חדשים רבים נופלים להגדרה של "צעירים" לצורך הביטוח. כמובן, מי שגם וגם, משתחרר אחרי שנתיים של נסיון על הכביש מהתווית של "נהג חדש" ואז אין לו כבר צורך בביטוח מסוג זה. או שהוא עובר את גיל 24 והוא כבר לא "נהג צעיר".