קסם הגליל: אנחנו ניצבים בפני שבוע שלם של טיגונים, והניחוח כבר נישא באוויר. כל מטבח מתהדר במעדן המטוגן המיוחד שלו, בין אם מדובר בשמן עמוק ובין אם בשמן רדוד. מתוק או מלוח, הכל עומד להיות מטוגן וחמים, אז בבקשה, בלי אף מילה על קלוריות. יכול להיות שהחלטתם להסתפק השנה בקנייה סמלית של סופגניות, על שלל טעמיהן, אבל אני לא מוותרת על המסורת. הפעם בחרתי במתכון לסיגרים מתוקים, המוגש, כיאה לחנוכה, לאחר טיגון, עם מליות וסירופ סוכר מתובל, והכל מגולגל בפתיתי קוקוס. 

לעוד מתכונים טעימים: https://www.pascalpr.co.il/

סיגרים מתוקים. צילום: פסקל פרץ-רובין

 
סיגרים מתוקים ממולאים בקוקוס ושקדים

החומרים: (לכ־30־35 סיגרים)
1 כוס שמן
1 כוס מים או מי סודה 
1 שקית סוכר וניל
קליפה מגוררת מלימון אחד
½2־3 כוסות קמח מנופה
לעיבוד הבצק: 
1/2 כוס קמח מעורבב עם שקית אבקת אפייה 
לסירופ:
½ קילו סוכר
1 כוס מים
כפית תמצית וניל
מיץ מלימון שלם
2 טיפות תמצית מזהר (תפרחת הדרים)
למלית:
3/4 כוס שקדים טחונים דק דק
3/4 כוס אגוזי מלך גרוסים
3/4 כוס קוקוס
2 טיפות תמצית שקדים 
1/2 כוס אבקת סוכר 
להדבקה:
1 חלבון ביצה 
לטיגון: 
שמן לטיגון עמוק
לבזיקה:
1 כוס פתיתי קוקוס
אופן ההכנה: 
1. הכנת הבצק: שמים בקערה את השמן, המים, סוכר הווניל וקליפת הלימון ובוחשים. מוסיפים את הקמח בהדרגה, תוך כדי ערבוב. לשים לבצק חלק וגמיש ומשהים 15 דקות. בקערית נפרדת מערבבים את הקמח ואבקת האפייה. מחלקים את הבצק לשניים, ומרדדים כל חלק לעלה דקיק בעובי של כ־2 מ"מ. זורים עליו מעט מתערובת הקמח ואבקת האפייה, ומגלגלים. חותכים כל גליל לכ־16 פרוסות ברוחב של כ־2 ס"מ. סך הכל מקבלים כ־32 פרוסות.
 
2. הכנת סירופ סוכר: שמים בסיר את כל חומרי הסירופ ומבשלים על להבה בינונית כחצי שעה עד לקבלת סירופ צמיג וסמיך.
 
3. הכנת המלית: שמים את השקדים הטחונים, אגוזי המלך הגרוסים והקוקוס בקערה, מוסיפים את תמצית השקדים ואבקת הסוכר ומערבבים. מוסיפים חצי כוס מסירופ הסוכר המוכן ומערבבים לקבלת עיסה אחידה ולחה.
 
4. מקמחים משטח עבודה ומרדדים כל גליל בצק לעלה דקיק, שקוף למחצה, עגול או מלבני. מניחים כף מהמלית קרוב לשולי כל עלה, ומגלגלים לצורת סיגר. מורחים בחלבון ביצה את הקצוות, מהדקים ומחדדים קלות את הקצוות.
 
5. מחממים שמן לטיגון עמוק ומטגנים את הסיגרים עד שיזהיבו. מוציאים ומניחים על מגבות נייר סופג. מצננים ומבשלים בסירופ סוכר על להבה נמוכה במשך דקה־שתיים. לסיום מגלגלים בקוקוס, או טובלים את שני הקצוות בפתיתי הקוקוס.
טיפסקל
רוצים לקצר את זמן ההכנה? השתמשו בעלי פילו או בעלי סיגר להכנת הסיגרים המתוקים. המרקם המתקבל שונה והוא יותר דק ופריך. אם רוצים לחסוך בטיגון, אפשר לסדר את הסיגרים ברווחים בתבנית תנור ולאפות במשך כ־20 דקות עד קבלת גוון זהוב יפה.