לאחר שבית המשפט ברוסיה דחה את הערעור שהגישו עורכי דינה של נעמה יששכר על העונש של 7.5 שנות המאסר שנגזרו עליה, משפחתה מתכוונת לערער על הפסיקה שוב לערכאה נוספת. פרקליטה של יששכר, עו"ד ואדים קלובגנט, ציין כי המליץ למשפחה לא לוותר על הגשת הערעור ואמר למעריב כי "אנחנו, צוות ההגנה של נעמה, המלצנו למשפחתה לא לוותר ולהגיש ערעור לערכאה העליונה על ההחלטה האחרונה של בית המשפט שדחה את הערעור שלנו. המשפחה דנה באפשרות זאת וטרם קיבלה החלטה".



יפה, אמה של נעמה, אמרה לערוץ 12 כי בתה חוששת שתועבר לכלא קבוע תוך זמן קצר. "היא אמרה לי 'אם הם מעבירים אותי כלא, זה יקרה תוך רבע שעה'", סיפרה יפה יששכר, "אנחנו לא רצינו לפנות לבית המשפט במוסקבה, אבל נעמה אומרת כי היא לא מוותרת. היא אמרה שאם היא מוותרת זה כאילו היא מודה באשמה. הפחד שלה זה שהיא תעבור לכלא אחר תוך 10 ימים. אני מקווה שהחגים יעכבו אותם קצת".



כאמור, ביום חמישי החליט בית המשפט במוסקבה לדחות את ערעורה של יששכר, בתום דיון סוער שהתקיים בנוכחותה, כשהיא בתוך תא זכוכית. יששכר נעצרה באפריל לאחר שבתיקה נמצאו 9.5 גרם חשיש, והיא הורשעה ונידונה לשבע וחצי שנות מאסר. 



יששכר בבית המשפט בשבוע שעבר



אתמול פרסמנו כי יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, פנה דרך מספר צינורות, לגורמים שונים ברוסיה והפעיל את מלוא קשריו הפרטיים כדי לסייע בשחרורה של הצעירה הישראלית. ליברמן סירב להגיב לידיעה. 



מקורביו סיפרו ל"מעריב־אונליין" כי בעבר היה ליברמן מעורב באופן ישיר בשחרורם של כמה ישראלים ברוסיה, גיאורגיה, קזחסטן, רומניה ואף בלוב, כולל סוגיית השבת גופתו של זכריה באומל ז"ל. כל זאת, לדבריהם, תוך כדי מידור של המערכות הרשמיות והתקשורת. המקורבים מתכוונים, בין היתר, לשחרורו של רפאל חדד, צלם ישראלי שנעצר ב־2010 בלוב, לאחר שנסע לביקור במדינה כדי לצלם אתרים יהודיים. לאחר שליברמן החל במעורבות בפרשה ויצר קשר עם גורמים בכירים במדינה, הגיעו ישראל ולוב להסכם בנוגע לשחרורו.  



עוד אומרים מקורבי ליברמן כי כל ההצהרות הפומביות והרעש התקשורתי רק מפריעים, לשיטתו של יו"ר ישראל ביתנו, לפעילות בסוגיה "העדינה" של שחרור אסירים. יצוין כי בראיון מיוחד שהעניק ל"מעריב" שגריר רוסיה בישראל, אנטולי ויקטורוב, שפורסם בסוף השבוע, הוא מתח ביקורת חריפה ולא שגרתית על ההתנהלות של הבכירים הישראלים בפרשת נעמה יששכר. לדברי ויקטורוב, אותם בכירים "התערבו בטון יהיר ושחצני בפרשה".