עלי רזא פירוזג'א, שחמטאי איראני צעיר המדורג במקום ה-28 בעולם, החל בתהליכים לוותר על אזרחותו כדי שיוכל להתמודד מול שחקנים ישראלים - כך דווח הערב (שלישי) בכלי התקשורת האיראניים.



פירוזג'א, בן 16 בלבד, נחשב לעילוי יוצא דופן בעולם השחמט, כשהוא ממוקם במקום השני בדירוג העולמי של השחמטאים מתחת לגיל 18 והדהים את הענף כשזכה באליפות איראן בגיל 12 והפך ל'רב האמן' בעקבות כך. באפריל דווח בתקשורת האיראנית כי פירוזג'א סירב לשחק נגד שחקן ישראלי בטורניר בגרמניה.



נשיא איגוד השחמט במדינה, מהרד פהלאנזאדה, אמר בראיון לסוכנות הידיעות 'תסנים' כי "פירוזג'א קבל את החלטתו והודיע לנו כי הוא רוצה לשנות את הלאום שלו ולייצג מדינה אחרת בתחרויות בינלאומיות". נשיא האיגוד ציין כי "פירוזג'א מתגורר כעת בצרפת ומתלבט אם להתחרות תחת הדגל שלהם או לנסות לייצג דווקא את ארה"ב".



כזכור, פירוזג'א יהיה הספורטאי האיראני השני שמוותר על אזרחותו בגלל האיסור מטעם שלטונות המדינה לאפשר לנציגיהם להתחרות מול ספורטאים ישראלים, לאחר שהג'ודוקא המוביל במדינה, סעיד מולאי, שזכה בעבר באליפות העולם, היה הראשון שהחליט לעשות זאת, בצעד אמיץ שבעקבותיו גם השמיע ביקורת על ממשל משמרות המהפכה ונאלץ לעזוב את המדינה.