יממה לפני פתיחת הקלפיות בפריימריז לראשות הליכוד, וראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ גדעון סער פועלים להמריץ את המחנות שלהם לצאת להצביע. שר המשפטים אמיר אוחנה, התומך בנתניהו, תקף הבוקר (רביעי) בגלי צה"ל את סער כשאמר שהוא בצד שרוצה שמערכת המשפט תנהל את המדינה. "אם תשים כל שם אחר במקום נתנהיו בראשות הליכוד נקבל 15-10 מנדטים פחות", אמר אוחנה. "אני קורא לכל מתפקדי הליכוד: הבחירה היא בין משילות לבין אנטי משילות. מי ינהל את המדינה: בתי המשפט או נבחרי הציבור. כל מי שאומר שלנתניהו יש כתבי אישום ולכן הוא לא יכול להרכיב ממשלה, נמצא בצד שרוצה שבתי המשפט ינהלו את המדינה".


עוד אמר אוחנה כי "אם הניצחון של נתניהו על סער לא יהיה מוחץ ומובהק, נשמע עד ה-2 במרץ באולפנים את האמירה הבאה: 'מה אתם רוצים - אפילו הליכודניקים לא איתו'. אנחנו צריכים הכרעה ברורה כדי שנביא בבחירות הכלליות ניצחון ברור". 

"צריכים ניצחון מחוץ של נתניהו על סער". צילום: מרק ישראל סלם, הדס פרוש, פלאש 90
"צריכים ניצחון מחוץ של נתניהו על סער". צילום: מרק ישראל סלם, הדס פרוש, פלאש 90


אוחנה מתח ביקורת על בג"ץ בכך שבחר לדון בשאלה האם ח"כ עם כתב אישום כול להרכיב ממשלה - עתירה שתידון ביום שלישי. "מאיפה בג"ץ לקח לעצמו סמכות להכריע בשאלה שהחוק נתן בה תשובה? אם המחוקק היה רוצה שמי שהוגש נגדו כתב אישום לא יוכל להרכיב ממשלה הוא היה עושה זאת", קבע השר. לדבריו, "בג"ץ עושה טעות מרה בעצם הדיון בשאלות שאינן בסמכותו. יש גם סמכויות למחוקק ולממשלה. טוב היה עושה לו היה נמנע מלעזסוק בשאלות שהן פוליטיות באופן מוהבק ומי שצריך להכריע בהן הוא העם". \

"הגיע הזמן לאקטיביזם משילותי"

שר המשפטים התייחס גם לחיפוש המחודש אחר ממלא מקום לפרקליט המדינה ואמר כי התהליך יסתיים תוך ימים. על האפשרות שיביא מישהו מחוץ לפרקליטות, אמר כי "אני מעדיף מישהו שמכיר את המערכת. יש בה  אנשים מתאימים ואני מקווה שנצליח למצוא. אם לא - אני לא מגביל את עצמי לאנשים מתוך הפרקליטות כי החוק לא מגביל אותי".

בתשובה לשאלה למה לא הקים ועדת איתור למציאת פרקליט קבוע שיחליף את שי ניצן שפרש, ענה: "לפני מספר חודשים פניתי ליועת המשפטי אביחי מנדלבליט ואמרתי 'בוא נקים ועדת איתור'. הוא אמר שממשלת מעבר לא יכולה להקים ועדת איתור. שאלתי מה יקרה אחרי שניצן יעזוב, והוא אמר שנפתור את זה. והנה הגענו לרגע הזה.

אוחנה שב ואמר כי הוא לרא כל כך מבין את ההתנהלות של מנדלבליט בשאלת מינוי מ"מ פרקליט המדינה: "אני שומע אפילו ממבקרי החריפים וממבקרי המדיניות שאנחנו מובילים שהם איתנו בעניין הזה. אני חושב שהצדק נראה לעין וברור והחוק איתנו ולכן ההתנהלות בצד השני לא כל כך ברורה לי". הוא הוסיף כי "אני חושב שאחרי האקטיביזם השיפוטי והפקידותי, הגיע הזמן לאקטיביזם משילותי".