חברת הכנסת לשעבר, ציפי לבני, נאמה היום (רביעי) בכנס מנהיגים של מעריב והג'רוזלם פוסט, והשמיעה ביקורת על הדיון הסובב את הבחירות הקרובות, בעיקר סביב ענייניו המשפטיים של נתניהו. "אנחנו לפני מערכת בחירות שממוקדת באדם ולא בתוכן. אין ספק שזהות האדם שיש על כסא ראש הממשלה היא חשובה, וניקיון כפיים הוא תנאי הכרחי לכך. חסר דיון על דרך, תוכן וחזון. חשוב שנדע להיות מאוחדים בעד משהו, וזה מצריך אותנו לקיים דיון שלא כלכך מתקיים בתקופה האחרונה", אמרה לבני.



"יש שתי דרכים חלופיות למדינת ישראל. אחת כוללת את חזון ארץ ישראל השלמה, שבו השוויון הוא על תנאי. מהצד שני, זה מייצג את מדינת ישראל כשהיא יהודית וגם דמוקרטית. דמוקרטיה כוללת שוויון וזכויות אדם, וזו המשמעות שמאפשרת למערכת היחסים שמתקיימת בין מדינה יהודית ודמוקרטית ביחד, בהרמוניה. אני רוצה לדבר על דמוקרטיה ושלטון החוק, על ביטחון ועל נושאים מדיניים. דמוקרטיה היא מערכת ערכים, לא שלטון רוב. זו מערכת שיש בה הפרדת רשויות ושוויון בפני החוק, שמי ששומר עליו זו מערכת השלטון", הוסיפה לבני.



בדבריה התייחסה לסערה סביב מינוי ממלא מקום פרקליט המדינה, אמרה: "זו סאגה נוראית. זו דוגמה ספציפית למהלך כולל שנועד לשנות את אופי הדמוקרטיה. פרקליט מדינה לא אמור ליישם את מדיניות הממשלה. אבוי לנו שהמדינה תהפוך לכזו שבה שרים מחליטים נגד מי יוגשו כתבי אישום. לכן, תארו לכם שבדרך ללשכת שר המשפטים נמצא חדרו של היועץ המשפטי לממשלה. השר לא יכול להתערב במה שנמצא על שולחנו. פרקליט המדינה אינו פקיד, הוא מיישם את מדיניות היועץ המשפטי לממשלה, ולכן בימים כתיקונם יש ועדת איתור, וזו לא איזו זכות של השר. ערב בחירות לא ממנים פקידים בכירים, אלא רק לתקופת ביניים, אז קל וחומר ששר המשפטים היה אמור לתאם את המהלך הזה עם היועץ המשפטי".