ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התראיין היום (רביעי) לגל"צ והתייחס לפריימריז מול גדעון סער על ראשות הליכוד והקפיד להתחמק מתשובה ישירה לגבי עניינו המשפטיים והדיון הקרב בבג"ץ על יכולתו להקים ממשלה, כמי שהוגשו נגדו כתבי אישום, וגם התייחס לנושא בקשת החסינות.



"אני רוצה שכולם יביאו להצביע לי כהבעת אמון בדרך שבה הובלתי את המדינה" התייחס נתניהו לפריימריז בליכוד, "השלב הראשון של הבחירות זה הפריימריז. הבעת אמון בי תתן מקפצה אדירה לקראת ניצחון בבחירות לכנסת". על העובדה שלא ייערכו בחירות לרשימה אמר נתניהו כי "יש גבול לכמה התנועה יכולה להתנהל עם עצמה. אנחנו התנועה הדמוקרטית היחידה. אני בטוח שאקבל בקלפי גיבוי ענק. בגשם וברוח".



על הבחירות השלישיות אמר נתניהו כי "לעיתונאים יש מפלגה משלהם. מפלגת התקשורת. אני יכול להגיד לך שמי שיקבע זה לא התקשורת ולא הפקידות זה העם בישראל. מה שהולך לקרות הפעם יהיה שונה מהפעמים הקודמות. לא נאבד מנדטים במפלגות הימין. יותר משלושה מנדטים איבדנו. יש גם ליכודניקים שנשארו בבית. אמרתי בבחירות הקודמות ולא האמינו לי עכשיו הם מאמינים. הם מאמינים שכחול לבן ילכו עם אחמד טיבי.


על האפשרות שיבקש חסינות אמר נתניהו ש"תישארו במתח, זה יתברר במהרה". בנוגע להחלטת בג"ץ בעניין הרכבת הממשלה על ידי נאשם בפלילים אמר ראש הממשלה כי "כל אחד מבין שבדמוקרטיה יש כלל אחד פשוט. רק העם קובע מי ינהיג את העם. מי שקובע זה החוקים של מדינת ישראל והחוק הוא חד משמעי. אני לא מעלה על דעתי החלטה אחרת וכמו ששמעתי ממשפטנים שאינם תומכי ליכוד שאומרים שהעם קובע ואם לא זה לא דמוקרטיה. אני לא מאמין שזה יקרה במדינת ישראל.
"אני מאוד מקווה שלא מדובר במשחק מכור", הוסיף, "בשביל זה יש חוק. אני שומע מחברי בליכוד. הם מדברים על החיובי. אני מדבר כרגע על משחק שאיננו מכור בוודאות. כי אם אנשים יבואו יהיה לנו רוב מוחץ".

לגבי התבטאויותיו של שר המשפטים, אמיר אוחנה, והעימות מול המערכת המשפטית סביב מינוי מחליף לפרקליט המדינה היוצא, שי ניצן, כמו גם הטענה כי הוא שליחו של נתניהו אמר ראש הממשלה כי "השר אוחנה אומר את הדברים של אמיר אוחנה. הם נאמרים כבר עשור על ידי גורמים רבים. דברים שנעשו נגדי של הדחת עדים באיומים הם דברים שלא יעשו. הצורך לתקן את זה הוא צורך אמיתי. שיטפון של הדלפות פליליות. ברור שיש דברים שדרושים תיקון. זה מובן לציבור גדול מאוד. אי אפשר להתכחש לזה".