"המפלגה הירוקה רצה לכנסת. מה שקורה בשמאל זה לא מחנה פוליטי - זו הטיטאניק". כך הצהירה הערב (רביעי) ח"כ סתיו שפיר, יו"ר המפלגה הירוקה וממייסדי המחנה הדמוקרטי, והוסיפה "אין לי כוונה להתנגש בקרחון, אלא לדאוג שתהיה פה אלטרנטיבה שלטונית. מי שרוצה איחוד ולא עסקנות - יבוא איתנו. אם דווקא ברגע ההיסטורי הזה אנשי הטיטאניק לא מסוגלים לשלב כוחות ולהציל את המדינה - אין להם זכות קיום פוליטית וציבורית".



שפיר, חברת מפלגת העבודה בעבר, הבהירה כי עדיין לא זנחה את המאמצים העיקשים שלה לאחד בין כל מפלגות השמאל, אולם לדבריה ראשי המפלגות במחנה מסרבים לפי שעה לקבל החלטה למרות כמה הצהרות כלפי חוץ.



"המפלגה הירוקה תהיה כח אמיץ שלא מתעסק בעסקנות ולא פועל מתוך אגו, אלא מביא פתרונות אמיתיים לאתגרי החברה הישראלית". הכריזה שפיר והוסיפה כי המפלגה "תהיה כזאת שמפסיקה לטבוע בבעיות העבר ותסתכל רק על העתיד, על דור שלם שמצפה מאיתנו להציג תקווה, חזון, לדבר על החיים האמיתיים של האזרחים ולהבטיח שירותים ציבוריים ראויים, תחבורה יעילה, סביבה ירוקה וכן גם את המילה הזו שיותר מדי זמן זנחנו - שלום".



לדבריה, "כפי שהדברים נראים כעת, אין פה מחנה אלא טיטאניק - ספינה טובעת שאין לנו כוונה להישאר עליה במצב הדברים הנוכחי. בבחירות האחרונות מנענו את ההתאבדות של מרצ, אבל לצערי הם מקשים עלינו להצליח בזה גם הפעם".



עוד הוסיפה שפיר כי "אם בכל זאת ישכילו במחנה השמאל ללכת לאיחוד - נבוא בחפץ לב, בזרועות פתוחות ועם האנרגיות שידענו להביא בסיבוב הקודם. אם יחליטו להמשיך בהתאבדות - נרוץ בכל הכח".