שופטת בית משפט השלום בראשון לציון, זהר דיבון סגל, החליטה היום (חמישי) לשחרר בתנאי מעצר בית את אלכסנדר לייבמן, נהג האוטובוס בקו 947 של אגד, החשוד בגרימת מוות ברשלנות של ארבעה בני אדם בתאונת הדרכים הקטלנית בה היה מעורב, שעה שהתנגש בתחנת אוטובוס מבוטנת בכביש 40 סמוך לצומת בדק, שבין מושב בני עטרות לנתב"ג. בעקבות ממצאים שעלו מהקופסה השחורה של הרכב, שנלקחה על ידי בוחני התנועה של המשטרה, הבהירה המשטרה כי תזמן לחקירה בכירים באגד שלא הקפידו לאכוף את החוק כלפי נהגים בחברה.
 
במהלך הדיון אמר הטוען המשטרתי, חוקר התנועה של מרחב השפלה, כי בבדיקה שערכו נמצאה הקופסה השחורה של האוטובוס שקבעה כי הנהג נסע במהירות של 80 קמ"ש.
 
עוד על פי אותה קופסה שחורה נמצא כי לייבמן נהג מהרגע שעלה על האוטובוס בשעות הצהרים המקודמות, בסביבות 13:00, ועד השעה 20:00 בערב - ללא הפסקה - זאת למרות שהחוק מחייב מנוחה. בשל כך מתכוונים במשטרה כאמור לזמן בכירים באגד לחקירה כיצד לא נאכף החוק ונתנה האפשרות לנהג לנסוע ברצף ארוך כזה עם נוסעים.


נציין כי למרות שבדיון הקודם המשטרה הגיעה להסכמות עם פרקליטו של הנהג על שחרורו של הנהג למעצר בית, ביקשה המשטרה כאמור בדיון בבית המשפט להאריך את מעצרו של הנהג בטענה כי הוא מסוכן לציבור. השופטת, דיבון סגל, הביעה מורת רוח מהתבטאות נציג המשטרה ושאלה: "איפה אתה מוצא מסוכנות אם הוא במעצר בית?". לבית המשפט הגיעה גם רעייתו של הנהג שנשאלה על ידי השופטת מה תחושתה והשיבה: "אני בשוק".

כזכור, בבדיקות דם שנלקחו מהחשוד לא נמצאה ראיה לכך שהנהג היה תחת השפעת אלכוהול וסמים. לאחר בדיקה ראשונה של המכשיר הנייד של הנהג לא עלה ממצא לפיו נעשה בו שימוש במהלך הנסיעה. 
בוחני התנועה של מרחב שפלה במשטרה מתקשים נכון לעת הזו להתחקות אחר הנסיבות שהובילו לסטייה של האוטובוס ממסלול הנסיעה עד שפגע בתחנה. נזכיר הנהג עצמו טען בחקירתו כי הוא אינו יודע מה גרם לו לסטות עם הרכב.