כבר חשבנו ששכחתם, והתכוונו להזכיר לכם שאנחנו נמצאים בעיצומו של החורף, אבל אז הגיעו הימים האחרונים הגשומים, והיקום מזמין אותנו לקחת חלק בפלא שנקרא הטבע. והנה, בתזמון מושלם יוצא לדרך פסטיבל "מטיילים במגפיים".



כמדי שנה, עמותת התיירות כרמלים עורכת את הפסטיבל העונתי על ההר הירוק תמיד, שבו אפשר לראות את תחילתה של הזרימה בנחלים ואת הפריחה החורפית שמכסה את מסלולי הטיולים וליהנות מהניחוח המשכר של הטבע בחורף. "מטיילים במגפיים", שנפתח במיוחד לכבוד חנוכה, יתפרש על החודשים דצמבר וינואר ויכלול מגוון סיורים והדרכות מרתקות במסלולי הטבע הרבים של אזור הכרמל.



בין הסיורים המודרכים שיתקיימו לאורך הפסטיבל: סיור בשמורת טוף כרם מהר"ל, הכולל הטמנת פקעות של רקפות; טיול חוצה תרבויות בכפר הדרוזי עוספיא, שבו תבקרו בבית בד ותוכלו לטעום פיתות דרוזיות היישר מהטאבון; טיול לגבי המים המתמלאים לאיטם בנחל אלון; ואפילו טיולי עששיות בסמטאות כפר האומנים המקסים עין הוד, שבהם עוברים בין גלריות ופסלים, שומעים סיפורים על אורח החיים בכפר, על הסודות שמאחורי היצירות ואף פוגשים אומנית בעלת גלריה לקרמיקה.



הנחלים אורן ואלון. צילום: גארי רזניקובסקי



אם זה קוסם לכם, דעו שזאת רק ההתחלה, כי אזור הכרמל מלא בתיירנים ובאטרקציות מגוונות המתאימות לזוגות ולכל המשפחה. אתם יכולים למשל לפתוח את היום ב"קפה בנימינה" (המייסדים 15, בנימינה) - בית קפה וחנות לממכר קפה. המקום, שממוקם בתוך חצר מקסימה במושבה הציורית, התפתח מחנות המתמחה בקפה למרכז מבקרים חווייתי לחובבי עולם הקפה.



קפה בנימינה. צילום: גארי רזניקובסקי



מרכז המבקרים הוקם בתוך הקיוסק הראשון של בנימינה, שבו כך מספרים, נהג אהוד מנור לעצור לגזוז קר. זהו מקום נהדר להצטייד בקפה ובפחמימה לפני שיוצאים למסלולים. נוסף לכך תוכלו לקבל שם פרטים על סדנאות הקפה שעורכים במקום, שבמהלכן סוקרים את תהליך ייצור המשקה, מרגע קטיפת הפולים ועד שהוא מגיע לכוס שלכם. וכמובן - טועמים קפה מסוגים שונים וממגוון צורות הכנה.



אם קפה הוא לא נקודת החולשה שלכם, תוכלו לעשות את העצירה שלכם לקראת הצהריים, בארוחה מזרחית מסורתית עשירה בכפר הדרוזי עוספיא. זה כמה שנים שבכפר השקט מתקיים פרויקט "עמים וטעמים", המציע הצצה אל הבתים הדרוזיים המסורתיים. מהכפר, הממוקם בצלע הכרמל, נשקף נוף הררי עוצר נשימה. יש שם רובע עתיק, חבוי בין הסמטאות המפותלות, שבו המשתתפים בפרויקט עורכים סיורים מודרכים, ששיאם הוא עצירה בביתה של משפחה דרוזית, לארוחה מנחמת הכוללת את מיטב המטעמים של העדה, מוגשים ברוחב לב, כך שתתכוננו לצאת מפוצצים. לפרטים ולהזמנות: 077-2306328, 052-4535100 (מינימום 10 אנשים).