סופגניות הן כבר מזמן לא רק אלה הקלאסיות שאכלנו בגן כשהיינו ילדים, עם ריבת תות ואבקת סוכר. למרות שבכל שנה מראים הסקרים שאלה עדיין הסופגניות הפופולריות ביותר, ממשיכות הקונדיטוריות ורשתות בתי הקפה להשיק סופגניות מקוריות ומפתיעות יותר ויותר מדי שנה.



סופגנייה כמנה עיקרית


החידושים השנה: סופגניות מלוחות, או סנדויצ'ים בסופגנייה, אם תרצו להגדיר זאת כך. אנחנו מצאנו בהן משהו שמזכיר מעט את הפריקסה. ברשת קפה ביגה, המונה 40 סניפים ברחבי הארץ, השיקו השנה לראשונה סופגניות מלוחות ואפילו מרובעות לכבוד חג האורות: עם סלמון מעושן וביצה עלומה, עם פטריות והולנדייז כמהין וגם סופגנייה מרובעת סביח. מחירן דומה למחירו של כריך. המחיר: 39־45 שקלים ליחידה, אך חשוב להדגיש כי ברשת נמכרות גם סופגניות "רגילות" במחירים של 7־9 שקלים ליחידה, ועד 12 שקלים לסופגניות במילויים מיוחדים. וכמה תעלה סופגניה רגילה? בארקפה וגרג מחיר סופגנייה במילוי ריבת תות - 7 שקלים ליחידה. ברשת "ויקטורי" 4 יחידות ב־10 שקלים וב"חצי חינם", 5 סופגניות ב־10 שקלים.



סופגניות. צילום: אנטולי מיכאלו
סופגניות. צילום: אנטולי מיכאלו



חנוכייה בחצי מיליון


השבוע הושקה חנוכייה מבית "הצורפים", שמחירה יותר מחצי מיליון שקלים. היא עשויה כסף טהור עם ציפוי הגנה המונע השחרה, נוסף לציפוי זהב 24 קראט. מדובר למעשה בחנוכייה שהיא רהיט: גובהה 95 ס"מ אורכה 80 ס"מ ומשקלה 30 ק"ג. החנוכייה עוצבה בהשראת מזבח בית המקדש והמעמד "שמש בגבעון דום" המוזכר בספר יהושוע. חנוכיות במחירים נגישים יותר, מצאנו ב־Novel collection מותג הבית של חברת "פלדינוקס", במחירים הנעים בין 186־557 שקלים בלבד.



יש לציין שחנוכיות כסף הן השקעה לטווח רחוק. לכבוד החג, ועד סוף דצמבר, מציעות שתי החברות 30% הנחה על מגוון חנוכיות, יוקרתיות יותר ופחות, עשויות כסף טהור בעבודת יד ובמלאכת מחשבת. אם לא בא לכם להשקיע, אפשר תמיד להשתמש בחנוכיות שהכינו הילדים בגן, הן הרי בחינם