יכול להיות שמשקפיים הם אכן "מוצר צריכה בסיסי", אבל בעולם העסקים יש להם משמעויות שחרגו כבר מזמן מהצורך למקד את הראייה. כי משקפיים הם גם עניין של תדמית וסטייל, בעיקר אם מכניסים למשוואה את משקפי השמש, שבמדינה כמו שלנו השמש מכה בעוז גם בחודשי החורף הקצרים. באופן מפתיע, ההיסטוריה של משקפי השמש קדומה בהרבה מזו של משקפי הראייה: נרון, קיסר רומא, נהג להשתמש במשקפי שמש לצורך צפייה נוחה יותר בקרבות הגלדיאטורים. אלפיים שנים מאוחר יותר היו אלה מרילין מונרו או ג'יימס דין, שחקנים אייקונים שמתו בדמי ימיהם, שהפכו את המשקפיים לאביזרי אופנה לכל דבר.



למי שחי בעולם העסקים, רכישת משקפיים, בעיקר משקפיי ראייה שאיתם מגיעים לפגישות ולמשרד, צריכה להביא בחשבון כמה פרמטרים חשובים, למשל, מבנה הפנים שלכם ומה אתם רוצים לשדר? לאנשי שיווק ומכירות, רואי חשבון, עורכי דין, הייטקיסטים, שרוצים להגדיל את האמון והביטחון בקרב הלקוחות והעמיתים, רצוי לדבוק במסגרות משקפיים שמרניות אך עם הרבה נוכחות. לפעמים, נוכחות קשוחה ולפעמים מעודנת, תלוי־פגישה כמובן. אנשי עסקים שירצו להפגין עליונות ואסרטיביות בפגישותיהם, ירכיבו משקפיים בעלי נוכחות ועיצוב בולט, לרוב בצבעים כהים. יחד עם זאת, כשירצו להפגין רכות, סימפטיה וידידותיות, ירכיבו משקפיים דקים בעלי אופי עדין.



משקפי שמש. צילום: יח"צ
משקפי שמש. צילום: יח"צ



אם הטעם שלכם הוא מסגרת פלסטיק, נסו לא להתפתות לצבעים בהירים או בולטים מדי וצורות יוצאות דופן. לגברים, מומלץ להרכיב משקפיים בצבעים שחור או חום, מטאל וזהב, מאחר שאלה גוונים שיותר קל להתאים לחליפות. לנשות עסקים, הבחירה יותר מגוונת ונדיבה, נשים יוכלו ליהנות ממשקפיים בגווני החום (אפילו מנומר עדין), זהב וכסף, שחור ויין - צבעים קלאסיים אך עם הרבה שיק ועוצמה נשית.



איך להתאים מסגרת למבנה הפנים?


ההתאמה למבנה הפנים היא קריטית. לבעלי פנים עגולים, לרוב יתאימו משקפיים מלבניים ובעלי זוויתיות שתצר את הפנים, תאריך אותם ותמקד את תשומת הלב של המתבונן בהם אל מרכז הפנים. לעומתם, בעלי פנים מרובעים, שאצלם המצח ועצמות הלחיים רחבים, מומלצים משקפיים עגולים שירככו ויעגלו את מראה הפנים.



פנים אובאליות הן פנים סימטריות, לכן רוב צורות המשקפיים יתאימו להן. לבני המזל ה"אובאליים" כל מה שחשוב הוא התאמה של צבע המסגרת לצבע הפנים, השיער והתדמית שרוצים ליצור.



האחרונים הם פני ה"לב", להם יתאימו משקפיים עם קו עליון מאוזן (סטייל טייסים, למשל), עקב העובדה שהם בעלי לסת צרה ומצח רחב היוצרים מראה משולש. לפני היהלום שלהם יתאימו משקפיים בעלי מסגרת צרה שמחמיאים לחלקים הרחבים, אך משאירים מקום לעצמות לחיים גבוהות ובולטות.