מתכוננים לבחירות: כחול לבן שוקלת להציע ללוי-אבקסיס שריון בעשירייה תמורת איחוד בשמאל
מהדורת "כאן 11" דיווחה במהדורת שישי כי במפלגת כחול לבן שוקלים להציע ליו"ר מפלגת גשר, אורלי לוי-אבקסיס, להתפצל ממפלגת העבודה ולהצטרף לשורותיה. על פי הדיווח, יוצע לה מקום בעשירייה הראשונה ברשימת המפלגה בבחירות לכנסת ה-23. בתמורה, דורשים בכחול לבן כי יתבצע איחוד בין מפלגת העבודה, ממנה לוי-אבקסיס תתפצל כאמור אם תסכים להצעה, ומרצ, על מנת למנוע מצב בו אחת מהן לא תעבור את אחוז החסימה ותבזבז קולות לגוש המרכז-שמאל.

לידיעה המלאה 

בני גנץ, אורלי לוי אבקסיס (צילום: פלאש 90)
בני גנץ, אורלי לוי אבקסיס (צילום: פלאש 90)


פרץ רומז על איחוד אפשרי עם מרצ: "אחליט בעוד עשרה ימים"
מחנה השמאל שב לדון בשאלת האיחודים שהעסיקה את המפלגות גם בסיבוב הקודם. יו"ר העבודה עמיר פרץ ציין הבוקר (שבת) באירוע שבתרבות ברמת השרון כי "המטרה שלנו היא לעשות הכל כדי להגיע ל-61 מנדטים לגוש המרכז שמאל בלי ליברמן". לדבריו, אם לא נגיע ל-61 בלי ליברמן, נמצא עצמנו בבחירות רביעיות.

בהמשך אמר: "בעוד 10 ימים אחליט האם חיבור למרצ יועיל למחנה השמאל-מרכז. לפעמים השלם לא גדול יותר מסך חלקיו". יו"ר העבודה הדגיש - ״שיהיה ברור: הבחירה היא בין ממשלת שמאל מרכז בראשות בני גנץ עם העבודה-גשר, או ממשלה עם בן גביר וליברמן". הוא הסביר: "לפני הכל- ממשלה חדשה, כל ממשלה שתקום, צריכה לעבור השתלת לב. תראו את חדרי המיון, את הזוגות הצעירים, את הקשישים".

לידיעה המלאה 
עמיר פרץ (צילום: מרק ישראל סלם)
עמיר פרץ (צילום: מרק ישראל סלם)


לאחר הדליפה: הרשות השופטת לא תתנגד לחשיפת החומרים מהמכשיר הנייד של אפי נווה

בהודעה שפרסמה הרשות השופטת, נמסר כי לא תתנגד לחשיפת החומרים מהמכשיר הנייד של אפי נווה. "בימים האחרונים אנו עדים לפרסומים שונים בדבר חומרים שנטען שנלקחו מתוך הטלפון הנייד של עו"ד אפי נוה ובדבר הקלטות והתכתבויות שקיים לפי הנטען עם שרים, פוליטיקאים, שופטים ועיתונאים לפני כשלוש שנים. צו איסור הפרסום שהוצא לגבי חומרים אלה ניתן לבקשת נוה. הרשות השופטת אינה מבקשת לחסות דבר ואין לה התנגדות שהחומרים ייחשפו, ככל שהדבר תלוי בה, על מנת לשים קץ למסע ההכפשות נגד שופטי ישראל", לשון ההודעה.

כזכור, כפי שפורסם השבוע בחדשות 13, חומרים רגישים מהטלפון הסלולרי של עו"ד אפי נוה, יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, הנחשד בפרשת "מין תמורת מינוי", דלפו. החומרים כוללים אלפי שיחות וואטסאפ, סרטונים, תמונות ומסמכים, ועל פי הדיווח, שמם של שרים, פוליטיקאים, עיתונאים בכירים, עורכי דין, שופטים וגורמי אכיפת חוק בכירים נוספים נקשר בפרשה.

לידיעה המלאה 
אפי נוה (צילום: אבשלום ששוני)
אפי נוה (צילום: אבשלום ששוני)


האלימות במגזר הערבי: חשד כי אדם כבן 60 נורה למוות סמוך לדיר אל אסד

גבר כבן 60, תושב בענה, נורה למוות בשעה שנהג ברכבו בכביש 85, סמוך לכפר דיר אל אסד. לאחר ניסיונות החייאה, נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע. על פי החשד, מדובר בעימות בין משפחות שהתחדש לאחרונה. כוחות משטרה בליווי מעבדה ניידת הוזנקו למקום, בודדו את הזירה, הקימו מחסומים ופתחו בסריקות לאיתור חשודים. בתום הערכת מצב בראשות מפקד מחוז צפון ניצב שמעון לביא הוטלה החקירה על מחלק הרצח של היחידה המרכזית.
 

לידיעה המלאה 

חשד לרצח סמוך לדיר אל אסד (צילום: דוברות המשטרה)
חשד לרצח סמוך לדיר אל אסד (צילום: דוברות המשטרה)


חשד לרצח במרכז: נקבע מותו של צעיר שנמצא קבור בבית עלמין ברמת השרון
 גופת צעיר בשנות ה-20 לחייו נמצאה באזור בית העלמין האזרחי ברמת השרון, סמוך לצומת מורשה. על הגופה נמצאו סימני ירי בחזה, מה שמעורר חשד כי מדובר באירוע פלילי. הצעיר נמצא שכוב ומחוסר הכרה, בתוך בור בעומק של מספר מטרים בשטח פתוח סמוך לבית העלמין.

כוחות משטרה של מרחב ירקון הגיעו לזירה, צוות מד"א שהוזעק למקום קבע את מותו של הצעיר. במשך השבועיים חיפשה המשטרה אחר נעדר, ומתנדב זק"א, רונן טרבס, שרכב על הטרקטורון שלו בשטח בית העלמין זיהה אופנוע זרוק והתקרב לזירה, והבחין כי בפנים יש אדם. הוא הבין כי מדובר בנעדר אותו מחפשים ודיווח כי להערכתו איתר את הנעדר. כוחות המשטרה פתחו בחקירה לבירור נסיבות האירוע.

לידיעה המלאה 
חשד לרצח ברמת השרון (צילום: תיעוד מבצעי מד
חשד לרצח ברמת השרון (צילום: תיעוד מבצעי מד


סוף שבוע חורפי במיוחד: 
בעקבות מזג האוויר הסוער נמסר היום (שבת) מרשות הכנרת כי ביומיים האחרונים נרשמה עלייה במפלס הכנרת וכעת היא עומדת על 211.6- מ' כאשר חסרים עוד 2.8 מ' לקו האדום העליון. צפונית יותר, באתר החרמון אשר נפתח למבקרים לראשונה השנה, וזאת לאחר שאתמול נערמו במפלס העליון כ-50 סנטימטרים של שלג, ובמפלס התחתון בין 35 ל-40 סנטימטרים של שלג. עוד נפתח לראשונה הרכבל החדש ובו 42 קרוניות כאשר כל קרון מכיל שמונה מבקרים. מזג האוויר באתר צפוי להמשיך ולהיות חורפי: שלג וגשם לסירוגין, הטמפרטורה נכון להיום הינה מעלה אחת מעל האפס.
לידיעה המלאה 
רכבל החרמון (צילום: אתר החרמון)
רכבל החרמון (צילום: אתר החרמון)